W10 ww onbedoeld gewijzigd in O365 ww

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
tikfoutMelde me gisteren aan voor Onenote.
Aanmelden lukte niet en zag later dat je moest bevestigen met de windows wachtwoord.
Nu op kantoor wilde in laptop ontgrendelen werkte W10 wachtwoord niet.
Gelukkig had ik O365 opgeslagen ij RoboForm (Het allerbeste programma wat ik ooit gekocht heb) en kon met O365 wachtwoorrd ontgrendelen.

Maar dit wil ik helemaal niet.

Heb (nog) geen affiniteid met Onenote/O365.

Hoe kan ik weer terug naar regulier W10 wachtwoord ?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je een domein op je werk, of "standaard" thuis windows? In het laatste geval kun je eenvoudig weer aangeven dat je in wil loggen met een lokaal account. In het eerste geval heb ik helaas nog te weinig kennis om goed aan te kunnen geven hoe je dat veranderd
 
Geen domein account gewoon standaard windows pro.
Waar kan ik dit dan aanpassen ? Bij accounts ww opnieuw instellen ?
 
Als je niet met een xxxx@domeinnaam.nl je aanmeldt bij Windows, dan heb je (zeker) een lokaal account zonder vaste koppeling met O365/Outlook.com
Betekent (in dat geval) dat je gewoon het ww van je Windows account weer kunt aanpassen naar wat jij wilt, terwijl toegang tot O365 etc. gaat o.b.v. het wachtwoord dat je dáár hebt ingesteld voor je xxxx@domeinnaam.nl inlognaam.
Aanpassen wachtwoord doe je via Ctrl-Alt-Del => Wachtwoord aanpassen
Eerst je oude wachtwoord invullen (=nog dat O365 wachtwoord) en dan 2x je nieuwe (naar eigen keuze).
Wél kan het zijn dat het (beleidsmatig) niet is toegestaan hetzelfde wachtwoord (weer) in te stellen die je eerder had, maar dan verneem je dan vanzelf wel.

Tijs.
 
Met C-A-D kwam ik niet bij mogelijkheid ww te wijzigen
Toch nog even via Instellingen/accounts/uw account gekeken. Daar zag ik tekst over aanmelden met lokale account

Gekozen en moet O365 ww invullen en dan scherm om nieuw lokaal ww in te stellen (mocht de oude zijn).

Sluit scherm bij.

Opgelost dus en misschien nuttig voor anderen.
 

Bijlagen

  • Overschakelen 2.JPG
    Overschakelen 2.JPG
    45,5 KB · Weergaven: 51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan