Knipperend firewall icoon in taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forsel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2013
Berichten
3
Hallo,

Ik gebruik Windows 10 na een update van Windows 8.1. Dit ging een hele poos goed maar na een update (denk ik) Verschijnt er een knipperend firewall icoon in de taakbalk.
Via systeem herstel blijft het even weg mar komt na enige tijd weer terug. Als het icoon in de taakbalk knippert kan ik geen gebruik maken van de taakbalk. Het knipperende icoon is niet bereikbaar, ook niet via de rechtermuis knop.

Heeft r iemand enig idee wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • ZZZ.jpg
    ZZZ.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 102
Hoi hoi beste Forsel

Veel makkelijker kan worden als jij achter komt wat voor waarschuwing i.v.m. firewall dat is ?? misschien waarschuwing je bekijken ook op andere manier kan ?
op die manier zal je ook kunnen uitleggen wat deze waarschuwing zegt en hier dat vertellen, denk op die manier ook dat je zal veel betere tip om wat verder te doen krijgen ..

Misschien logboek oftewel eventvwr.msc nakijken ?

LOGBOEK !.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoezo is dit zeker een firewall-melding?
Wat je laat zien is een melding van UAC dat extra rechten benodigd zijn, maar dat kan bij van alles zijn (bijv. tijdens de installatie van software, het doen van aanpassingen in software of Windows etc.)

Ik ben het dus met ROYONIX eens dat we uit je schermafdruk niets kunnen afleiden, dus je zult op het icoontje moeten klikken en van het dan gepresenteerde dialoogvenster een schermafdruk maken.
Evt. kun je met ProcExp (downloaden, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" en "I agree" geven) het "vangnetje" symbool (rechts naast de "verrekijker") op/over dat dialoogvenster trekken om te zien welk proces verantwoordelijk is voor dat dialoogvenster.

Tijs.
 
:confused: Och ja dat klopt dat is daar UAC tekentje en geen Firewall !
Je misschien UAC nakijken ook moet en als je die niet vinden kan typ maar gewoon bij start/uitvoeren ( kan dat bij W10 ook ? ) UserAccountControlSettings.exe en enter
wie weet misschien je die op lagere niveau moet opschuiven ?

Het is ook zo dat je ONnodige'n Onderhoud berichten uitschakelen ook kan ! .... ( kijk plaatje onder ! ) ..
Weet ik niet hoe dit bij Windows-10 is ! maar volgens mij zal moeten zo ongv. ook kunnen ...toch ??

Uitschakelen !.jpg <<--Dit gaat om ONnodige onderhoud berichten uit te schakelen en niet om een of ander beveiliging uit te schakelen dus geen zorgen .... ! ! !
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf kan ik het knipperend icoon niet aanklikken of met rechtermuisknop bekijken. Alle iconen in de taakbalk zijn als dit knipperend icoon aanwezig is niet meer te bereiken.
Ik heb PROCEXP gedownload en met het "vangnetje" op het icoon geselecteerd. Uit het daaropvolgende venster kan ik niet PRECIES opmaken om welk proces het gaat.
zz.jpg

Als ik "UserAccountControlSettings.exe" intik in zoeken krijg ik het volgende venster waar ik weinig in kan veranderen.
z.PNG

Ik ben nog niet echt verder gekomen.

Forsel
 

Bijlagen

  • ZZZ.jpg
    ZZZ.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 60
:) Hoi hoi Forsel

'Tis helemaal niet zo dat je niets daar bij Gebruikersaccountbeheer veranderen kan, ALS je in je PC-systeem goede eigen andere beveiligingen hebt je kan helemaal naar beneden balk opschuiven en dan krijg je die tekentje onder op taakbalk helemaal niet meer ...

Maar je kan ook beveiliging bij Gebruikersaccountbeheer op tweede streepje van onderaan zetten en tekentje in taakbalk straks krijg je dan af/en toe, lees maar eindelijk wat inhoud van deze beveiliging-niveau bij Gebruikersaccountbeheer is !

Gebruikersaccountbeheer1.jpg Gebruikersaccountbeheer2.jpg
 
Laatst bewerkt:
De blauw geworden regel is in ProcExp het proces dat je 'gevangen' hebt. In jouw geval is dat dus Explorer.exe, maar dat is niet het proces waar het jou om gaat: Dit gaat mis omdat je niet het Schildje-venster kunt openen/maximaliseren en dáár het vangnetje overheen gooien. Je krijgt dus nu het proces van de taakbalk (en dat is Explorer.exe / Verkenner).

Je ziet in je schermafdruk dat ShellExperienceHost.exe op "Suspended" staat. Rechtsklik dat proces eens en kies Kill Process (zodra het probleem is opgetreden en je meteen ProcExp hebt gestart) en kijk dan ook meteen of je op het beveiligingsschildje klikken nu wél iets in beeld krijgt. Dan natuurlijk het vangnetje er over.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg een tip! Het gewraakte icoon zou wellicht te bereiken zijn via de TAB toets. Dit bleek het geval. Na het icoon geselecteerd te hebben werd er gevraagd het virus te verwijderen. Dit heb ik bevestigd en het probleem was verholpen. Toch wel de virusscanner dus... Blijft vreemd dat het icoon (de gehele taakbalk) niet bereikbaar was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan