opstarten firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
ik heb windows 10 met firefox als browser,maar die start heel traag op,heeft iemand een oplossing,heel graag
 
Wat ik zou doen (afhankelijk of er nog wat bewaard moet blijven, anders eerst bookmarks, wachtwoorden etc. veiligstellen via Mozbackup) is het terugzetten van Firefox naar standaardwaarden (dus zonder plugins, adware etc. erin)
Klik op de drie horizontale balkjes, aan de rechterkant van de adresbalk van Firefox -> klik op het vraagteken (onderaan), klik Probleemoplossingsinformatie -> klik Firefox vernieuwen

Tijs.
 
U heeft de nieuwste versie van Firefox? Bij het menu Help en Over Firefox zite u dit.

In het menu Help kan ook gekozen worden voor: Opnieuw opstarten met uitgeschakelde add-ons. Zo ziet u of er verschil is met gewoon opnieuw opstarten van Firefox.

In ieder geval de lijsten van Add-ons en Extensies bekijken en bovenaan kiezen voor controleren op nieuwe versies. Ziet u geen onbekende toepassingen zoals browser helpers en zoek hulpmiddelen, dan zou ik op alle ongewenste programma's controleren met het portable programma AutoRuns van System Internals. Let dan ook op programma's die updates voor programma's zoeken of automatisch de nieuwste drivers downloaden. Ik reken er op dat u af en toe een malware scan doet (niet on-line).
 
Dan doen waar ik het over had: Eerst backup maken met Mozbackup, daarna Firefox helemaal 'kaalslaan' door 'm terug te zetten naar oorspronkelijke waarden (dus alle plugins, instellingen etc. gewist).
Overigens gaat je dit niet helpen als je pas in W10 Firefox bent gaan gebruiken en Firefox vanaf het begin al traag was, want daar ga je 'm met mijn instructie naar terugzetten.

Uiteraard nog niets terugzetten met Mozbackup, eerst testen zonder de backup om te zien of er verbetering is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan