Poorten openzetten TP-link WR1043ND

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Hallo,

Ik probeer een poort open te zetten in me router.
Via het tabblad portforwarding > virtual servers> heb hier een poort opengezet.
Vervolgens check ik via zo'n website of de poort open is maar krijg vervolgens de melding dat de poort gesloten is.
Ik heb een statische ip dus daar kan het niet aan liggen.
Ook heb ik avg tijdelijk uitgeschakeld om te kijken of dit wat veranderde maar helaas geen resultaat.

wie o wie heeft de gouden tip voor me?
 
Gaan we weer... Als er een modem met ook routerfunctie er vóór staat, dan moet ook in die routermodem geportforward worden, namelijk naar het WAN ip-adres van de TP-Link. [Het WAN ip-adres van de TP-Link is het LAN ip-adres waar de routermodem je TP-Link op bereiken kan.]

Verder moet natuurlijk de dienst die je wilt forwarden aan staan en op de pc/server moet de firewall de zaak niet tegenhouden (dus evt. een inkomende regel maken voor de poorten die je geportforward hebt en dan natuurlijk Toestaan aangeven).

Tijs.
 
Ik heb een EPC3212 cisco modem en deze bezit geen wifi functie. Dus hier kan het niet aan liggen.
 
Ik heb meer genoemd dan alleen router-na-router waar je naar moet kijken.

Tijs.
 
Ook de firewall lijkt geen verschil te maken heb deze compleet uitgeschakeld maar als ik dan kijk op canyouseeme dan blijkt de poort niet open.
 
Mij valt iets op: je zegt dat de Cisco geen Wifi biedt, maar dat wil niet zeggen dat die niet een routermodem is. Het kan dus gewoon een bedrade routermodem zijn.

Log in op je tp-link router en kijk welk WAN ip-adres die heeft.
Dat vertelt je of de Cisco als routermodem of slechts als modem werkt, als dit een 192.168.x.x of 10.x.x.x of 172.x.x.x ip-adres is ipv een publiek ip-adres.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een publiek ip-adres en dus gedraagt de Cisco die er vóór staat zich als modem, niet als routermodem. Dat punt uit mijn eerste instructie valt dus nu af, met zekerheid.

Houden we een paar dingen over:
a. Welke service op je server luistert naar die poort? En bedenk: Canyouseeme test alleen tcp poorten, dus als het een UDP poort is dan kom je met Canyouseemee nergens(!)
b. Welke poort gaat het over? Bedenk dat je provider ook poorten kan blokkeren. Dit geldt extra in België, maar ook in NL komt het voor.
c. Zover ik weet kun je niet (fatsoenlijk) testen met online spellen die verbinden met servers op Internet of portforwarding werkt. Ik neem hier dus aan dat je een andere service bedoelt dan portforwarding voor online spellen.
d. Installeer op een andere laptop/pc die ook aan dezelfde wifi verbonden is eens de Telnet-client:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl -> Windows onderdelen toevoegen en verwijderen -> Vink Telnet client aan en installeer die.
Laat die andere laptop/pc eens (in een CMD-venster) eens een telnet doen naar het ip-adres van je 'server' én op de TCP poort waar die op luistert.
Voorbeeld: Stel je hebt een pc die bereikbaar is met Extern Bureaublad, dus bereikbaar is op poort 3389 TCP en ip-adres 192.168.1.100 heeft.
Dan op een andere pc in hetzelfde netwerk de Telnet client installeren.
Vanaf die andere pc, in een CMD-venster:
telnet 192.168.1.100 3389
Het CMD-venster moet dan leeg raken als er verbinding mogelijk is. Indien geen verbinding, dan blijft het CMD-venster gewoon gevuld en komt op een gegeven moment een foutmelding.
Ook deze test werkt alleen als er TCP poorten worden gebruikt, dus dezelfde beperking als canyouseeme.org heeft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Maar ik wil een poort openen om de wake on lan functie te kunnen gebruiken buiten me eigen netwerk.
Ik had de service op enabled staan en zowel op UDP als TCP.
 
Erg onhandig dat je er nu pas mee aan komt:
a. Bij WOL staat 'de server' natuurlijk uit, terwijl ik dat als voorwaarde had gesteld in mijn eerste posting. Dat je hier niet op kunt testen is dus logisch/normaal, ook omdat WOL alleen UDP kan zijn (zie hier), dus testen met Telnet of Canyouseeme.org kan niet (nog afgezien dat 'de server' niet terug kan/zal reageren).
b. WOL over WAN werkt bijna nooit(!), o.a. omdat het WOL pakket moet worden gestuurd naar alle apparaten op je netwerk, niet (puur) naar dat ene ip-adres, want de router weet niet welk MAC-adres erbij hoort ('de server' staat immers 'uit'). Je zult dan dus moeten kijken of je met een broadcast adres het voor elkaar kunt krijgen.

Ik ga (omdat het bijna nooit werkend te krijgen is) je hier alleen een paar links geven. We horen wel van je of je het werkend hebt gekregen, ondanks de lage kans dat het lukt.
link1
link2
link3
link4 (Wiki over WOL)
link5 Programma dat je kunt gebruiken om een WOL pakket vanaf Internet te sturen naar (het WAN ip-)adres van je router op de poort die je hebt geportforward, daar. Geen idee of het werkt bij jou etc., want is al wat oudere software.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
1 toevoeging nog: Omdat de TP-Link in staat is om IP-MAC binding te doen (zie pagina 90 van deze handleiding) zou je (technisch dan toch) het achterwege kunnen laten om te broadcasten als je eerst het MAC-adres en het IP-adres van 'je server' hier hebt vastgelegd. Omdat 'je server' een vast ip-adres heeft, zul je (neem ik aan) met Add New handmatig dat ip-adres met bijbehorend MAC adres (eerst) moeten invoeren/toevoegen.
Het zou dan genoeg moeten zijn om het UDP pakket naar het zojuist vastgelegde ip-adres te portforwarden.
Geen garantie of dit werkt, dus mogelijk moet je alsnog naar broadcasten uitwijken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@SnowLeapard ben je nog verder gekomen? Ik zit namelijk met precies hetzelfde. Graag hoor ik of je bent verder gekomen. Zo ja, hoe?
 
Wil ik ook weten. Per slot maakt het krijgen hulp zonder terugmelding een lompe indruk, zeker als je erbij optelt dat er ondertussen zelfs nieuwe vragen van SnowLeopard op het forum verschijnt en de startposting zeer te wensen over liet.

Tijs.
 
Hey, Ik heb het even werkend gekregen. Ik heb teamviewer hier voor gebruikt.

Guide for WOL TP-link: http://www.wakeonlan.me/kb/net/tplink_wol.php

Toen ik het buitenland was is het me een paar keer gelukt de pc op te starten vanaf daar d.m.v WOl. maar uiteindelijk bleek er zich een fout voorgedaan te hebben in de pc intern waardoor deze niet meer uit slaapstand kwam.
Waardoor ik de pc alsnog niet kon gebruiken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan