Computer vindt Domain controller, maar DC vindt computer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerhelper

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
123
Beste helpmijvrijwilligers,

Ik heb een nieuwe Windows server 2003 SP2 geïnstalleerd. Active directory doet het goed, De computer vindt de Domain controller wel, maar de Dc de computer niet. Ik weet niet wat ik fout doen. Het gaan om een gevirtualiseerde server die op een fysieke win 10 aangesloten wordt. Ik heb hier wat plaatjes, en de server wordt wel gevonden op het netwerk.
Knipsel.PNG
Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition-2015-11-16-12-19-21.png
Knipsel.PNG

Ik hoop op een oplossing
 
Laatst bewerkt:
Kan werkelijk vanalles zijn. Als je googled op het onderwerp zul je zien dat er heel veel problemen zijn om dit voor elkaar te krijgen. Als het je lukt om de computer aan het domein te verbinden dan wachten je daarna nog wel meer grote uitdagingen. Vraag is wat je eigenlijk wilt bereiken met deze stokoude server?
 
Ik wil een testserver opzetten, om een beetje te leren werken met de server editie van MS. Wat zou het probleem eigenlijk zijn, hoe kan ik dat diagnosticeren?
 
Ik heb een succesje, Mijn Virtuele windows xp verbindt wel met mijn DC, Dus virtueel doet hij het wel. Ik wil nu ook nog een Fysieke verbinding.
 
Snap ik, maar dan is het misschien een beter idee om kennis op te doen van de morderne versies van Windows server. Werkt toch heel iets anders dan Server 2003.

En als je het dan toch gaat testen. Gebruik dan besturingssystemen die beter bij elkaar passen. Dus bijv. Server 2003 met XP clients. Dan heb je meer kans op succes.
 
Ik doe ook experimenten met Server 2012 R2, dat is op zich geen probleem, dat is zelfs makkelijker dan server 2003. Vooral omdat het plug en play is (niet letterlijk). Je snapt het principe. Server 2003 is virtueel ook veel lichter dan Server 2012.
 
Ok. Maar als virtueel naar virtueel wel werkt, dan zit het probleem dus waarschijnlijk in de netwerkinstellingen van je virtuele host.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan