Keuze van Macbook pro retina 15 inch

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
Hallo allemaal

Ik ben semi-prof fotograaf en doe veel aan fotobewerking op Photoshop en Lightroom.
Ik werk nu nog op een desktop, maar zou graag een laptop erbij willen. Ik google en kijk mij suf op internet, maar misschien zitten hier een paar MAC pro' s die mij willen adviseren.

Ik heb een 2e hands macbook pro op het oog, met deze specificaties: is deze geschikt voor mij? Werkt dit snel genoeg voor photoshop/LR?
Zitten er nadelen aan het late 2013 model?

-Retina (2880x1800) 15,4" inch scherm
-Intel i7 @ 2,3 GHz (3,5 GHz turbo)
-16 GB Memory @ 1600 MHz
-500 GB SSD storage
-Intel Iris Pro en NVIDIA GeForce GT 750M, 2GB (switcht automatisch wanneer nodig)
-OS X 10.11 El Capitan
-Late 2013 model

hartelijk dank alvast
 
thanks voor je reactie, .. ik heb geen idee.. Verkoper beweert dat een nieuwe 2800 euro is .. klopt dat?
De verkoper vraagt 1700 euro.
 
Hoi Ik zit te kijken maar zie niet echt in dat de verkoper hoog zit qua vraagprijs. Degene op tweaker die iets goedkoper zijn hebben 8gb en 256 geheugen toch? En die ik wil 16gb en 500gb, of zie ik dat nu totaal verkeerd?

Vr gr

Cpu en gpu zegt mij niks ☺️ Mis ik dat dus in de macbook die ik op het oog heb? Ik wil echt geen miskoop doen vandaar dat ik hier om advies vraag. Is er misschien een 13 inc retina macbook pro die te vergelijken is met deze die ik nu op t oog heb? Heb stiekem liever een iets kleiner formaatje met voldoende kracht en gb fotografie/photoshop en lightroom. Ik wil echt snel kunnen werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das wel een heeeeele dure.. ga je dat met fotografie terugverdienen.. ;)

Mijn zoon, full time professional fotograaf (documentaire fotografie, werkt oa samen met VK, NRC tekst schrijvers, maar hoofdzaak is muziek fotografie net als Anton Corbijn begonnen is...) vindt deze ok:
http://www.mycom.nl/laptops/macbooks/macbook-pro/8906/apple-13-macbook-pro-25-ghz-i5-4-gb-500-gb
Dat scheelt een slok op een borrel met die van jou... je zou er 8 GB in kunnen laten plaatsen.
Zijn laptop is na ca 4j helemaal op en dan koopt ie weer een nieuwe. Je wilt niet elke 4 j zo'n dure kopen... en hij is er super zuinig op.

Zijn camera is een stuk duurder dan zijn laptop.... ;)
 
andre dank je wel voor je reactie

haha, ja nieuw is dat ding helemaal niet te betalen idd.

Werkt jouw zoon veel met Lightroom en photoshop dan? Ik lees overal dat de 13inch dat veelal niet trekt...
 
Yep... met de nieuwste versie van LR, zijn oude Macbook trok dat net, maar zijn nieuwe... geen probleem.
We hebben de rest van het geld 4j geleden in 2 backup servers geinvesteerd, nu al 3x2TB + 1x3TB totaal 9 TB fotos en dat maal 2 (immers 2 servers..)
Alles draait onder Linux met webdav zodat je wereldwijd via https/ssh de schijven als lokale schijf kunt mounten. De mac doet dat bijna automatisch...
Kosten bij opstarten: 400 euro per server, later kwam de 3TB schijf erbij; geen licentie kosten (installeren heb ik zelf gedaan, onderhoud ook, en ik houd een logboek bij zodat hij kan zien wat en hoe het gedaan is..). De servers staan op verschillende lokaties ivm brand en zo....

Heb je daar aandacht aan besteed?

PS: neem anders de LR CD mee en probeer het in de winkel... ze kunnen hem ook zo weer verwijderen...

Oja.. Mycom heeft 3j garantie (zakelijk 2j geloof ik).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan