Keuze van Macbook pro retina 15 inch

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
Hallo allemaal

Ik ben semi-prof fotograaf en doe veel aan fotobewerking op Photoshop en Lightroom.
Ik werk nu nog op een desktop, maar zou graag een laptop erbij willen. Ik google en kijk mij suf op internet, maar misschien zitten hier een paar MAC pro' s die mij willen adviseren.

Ik heb een 2e hands macbook pro op het oog, met deze specificaties: is deze geschikt voor mij? Werkt dit snel genoeg voor photoshop/LR?
Zitten er nadelen aan het late 2013 model?

-Retina (2880x1800) 15,4" inch scherm
-Intel i7 @ 2,3 GHz (3,5 GHz turbo)
-16 GB Memory @ 1600 MHz
-500 GB SSD storage
-Intel Iris Pro en NVIDIA GeForce GT 750M, 2GB (switcht automatisch wanneer nodig)
-OS X 10.11 El Capitan
-Late 2013 model

hartelijk dank alvast
 
thanks voor je reactie, .. ik heb geen idee.. Verkoper beweert dat een nieuwe 2800 euro is .. klopt dat?
De verkoper vraagt 1700 euro.
 
Hoi Ik zit te kijken maar zie niet echt in dat de verkoper hoog zit qua vraagprijs. Degene op tweaker die iets goedkoper zijn hebben 8gb en 256 geheugen toch? En die ik wil 16gb en 500gb, of zie ik dat nu totaal verkeerd?

Vr gr

Cpu en gpu zegt mij niks ☺️ Mis ik dat dus in de macbook die ik op het oog heb? Ik wil echt geen miskoop doen vandaar dat ik hier om advies vraag. Is er misschien een 13 inc retina macbook pro die te vergelijken is met deze die ik nu op t oog heb? Heb stiekem liever een iets kleiner formaatje met voldoende kracht en gb fotografie/photoshop en lightroom. Ik wil echt snel kunnen werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das wel een heeeeele dure.. ga je dat met fotografie terugverdienen.. ;)

Mijn zoon, full time professional fotograaf (documentaire fotografie, werkt oa samen met VK, NRC tekst schrijvers, maar hoofdzaak is muziek fotografie net als Anton Corbijn begonnen is...) vindt deze ok: