outlook lezen zonder wachtwoord...???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guide

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
112
Wanneer ik in EDGE "hotmail" intik en daarna op de link klik "Hotmail Sign in" kom ik -zonder een wachtwoord - in te geven op mijn Outlook mail
waarin alles te zien is.
Mijn vraag is hoe schakel ik dit uit want mijn laptop moet naar de herstelling en ik wil niet dat mijn mails en vertrouwelijke gegevens zomaar door iedereen
kan worden gelezen.

Dank.
 
Hoi Guide ...

Waarom doe je ook niet een andere browser net zoals vele andere W10 gebruikers ?
Bij Microsoft-forum heb je een mooie tip hoe je edge als standaard browser uit-schakelen en Explorer in-schakelen kan, maar je kan op eigen keuze toch voor een ander browser nog kiezen ..

Kijk even hier mooie bij Microsoft-forum een tip -->> KLIK
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guide,

Edge is met de nieuwe update van Windows 10 ook een stuk beter, en mooier.
Als je die handig vind mooi blijven gebruiken.


Blijkbaar heb je ooit aangegeven dat Edge het wachtwoord mag onthouden.
Dit is eenvoudig te verhelpen:

Klik op de 3 stipjes rechtsboven - daarna op instellingen - scroll je naar beneden : geavanceerde instellingen weergeven.

Hierna zie "mij opgeslagen wachtwoorden beheren" staan.

Klik je daarop: zie je de lijst met websites waarvan de wachtwoorden opgeslagen zijn.
Logischerwijs op het kruisje klikken voor het verwijderen van de gegevens.


Hopelijk heb ik je zo kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Beste ROYONIX,

Dat uw voorkeur niet bij Edge ligt mag duidelijk zijn. Het heeft echter niets te maken met de gestelde vraag.
Ik wil u daarom ook vragen om alleen te reageren als u antwoord kunt geven op de vraag :)

Alvast bedankt ! :thumb:
 
Hoi hoi mindzh

Dat was ook mijn antwoord daar op gestelde vraag, en dat luid waarom niet met andere browser proberen , die staat nog steeds boven genoteerd, hoop ik dat die te merken voor u net zoals voor allemaal ook is ??

En i.v.m. Edge Browser dat niet mijn favoriete browser is heb ik nooit gezegd, ( misschien vanaf nu wel ! :D ) ...
omdat nog steeds via mijn systeem Edge ken ik niet en alle mijn i.v.m. Edge browser tips gebaseerd zijn ze op verhalen welke ik direct bij Microsoft kan lezen,
maar ook rond overal op Internet dat voor allemaal te vinden ze zijn ..
 
Laatst bewerkt:
TigoGP 's antwoord zal wrs het probleem oplossen, maar er zit een kleine kans in dat je door het inloggen op je systeem met Win10 via je Microsoft account .... meteen aangemeld hebt voor je Hotmail account... als die dus gekoppeld zijn. Lukt het eerste niet... loop dat dan na of je dat ergens uit kunt schakelen.
 
Hallo Allemaal,

Heerlijk om vast te stellen dat men bezig is om de problemen van een ander daadwerkelijk op te lossen.
Ik wil zeker geen discussie opstarten over wat nu goed, beter of best is. Allemaal persoonlijk vind ik!
En idd ik moet ook wel vast stellen dat er in forums, zowel hier of andere, dikwijls heftig wordt gereageerd op een antwoord.

Maar nu terzake....alle voorstellen zijn op niets uitgedraaid. Het is nog steeds zo dat ik onmiddellijk uitkom op mijn outlook of oude Hotmail.
Ik vraag me af hoe is dit mogelijk????!!!!!
Stel je voor, je zit aan je pc en moet om een of andere reden je plaats verlaten. Dan is dit een fluitje van een cent om als kwaadwillig persoon in jouw mail te duiken.
Ja, ik weet, je moet je maar afmelden of zo! Maar is dit nog niet voor gevallen bij ons allemaal dat men dit niet doet?

Ik blijf verder zoeken, en misschien kan iemand anders mij daarbij helpen.
Nogmaals dank aan iedereen....
 
Beste Guide,

Er zijn 2 mogelijkheden voor zover ik zie:

  1. Edge onthoud het wachtwoord
  2. Edge krijgt de gegevens doorgespeeld vanuit uw account

Nu neem ik even aan dat u 1 al gecontroleerd heeft middels TigoGP's reactie. (als dit niet zo is, laat effe weten :))
Optie 2 is echter wat lastiger.

U kunt het volgende stappenplan proberen (excuses voor het engels, mijn enige windowsdoos is engels)
  1. Ga naar file (Bestand?) en kies info (info?)
  2. Ga vervolgens naar "Account Settings" (account intsellingen?) en kies dan nogmaals "Account settings" uit het opkomend emenu
  3. Kies nu voor "More settings" (meer instellingen?)
  4. Ga naar het "Security" (beveiliging?) tab
  5. Tik het doosje aan waar bij staat "Always prompt for logon credentials" (altijd naar inloggegevens vragen?)
  6. Klik ok, paar keer next en dan een keer finish

Of U kunt overschakelen naar een "lokaal" account door de volgende stappen te volgen: engelstalige uitleg

Succes:thumb:


Ja, ik weet, je moet je maar afmelden of zo! Maar is dit nog niet voor gevallen bij ons allemaal dat men dit niet doet?
Iets wat u kunt doen is de windowstoets (die met het vlaggetje) + L indrukken als u wegloopt. Om dan weer in de pc te komen is het inlogwachtwoord nodig.
Het is voor nu geen oplossing maar misschien wel iets waar u iets aan heeft in de toekomst.
 
Het is de prijs die betaald moet worden als je zo ver in zee gaat met Microsoft; hooguit dat via een omweg nog dat "lokaal" account actief gemaakt kan worden. Triest dat dit niet direct en transparant aanwezig is....

Ik heb op een Linux forum al aangegeven dat Win7 wrs mijn laatste Windows is ivm met nog bepaalde programma's die nog niet onder Linux draaien, maar de stap om niet alleen met mijn server actief te zijn onder Linux, maar ook met de desktop/laptop wordt steeds kleiner.
Heb nu op een oude desktop Debian 8 staan en ben alle programmas aan het testen onder Wine. Heb Office 2010 bij al aan de praat gekregen, ook met ondersteuning van Crossover...

Ach dit laatste was natuurlijk niet de vraag van de TS... maar soms kan het een opluchting zijn dat er ook zaken prima werken maar dan niet onder Windows....
Iig heb ik bij Debian geen last van het automatisch inloggen bij Hotmail... om maar een voorbeeld te noemen..... ;)
 
Beste Guide,

Er zijn 2 mogelijkheden voor zover ik zie:

  1. Edge onthoud het wachtwoord
  2. Edge krijgt de gegevens doorgespeeld vanuit uw account

Nu neem ik even aan dat u 1 al gecontroleerd heeft middels TigoGP's reactie. (als dit niet zo is, laat effe weten :))
Optie 2 is echter wat lastiger.

U kunt het volgende stappenplan proberen (excuses voor het engels, mijn enige windowsdoos is engels)
  1. Ga naar file (Bestand?) en kies info (info?)
  2. Ga vervolgens naar "Account Settings" (account intsellingen?) en kies dan nogmaals "Account settings" uit het opkomend emenu
  3. Kies nu voor "More settings" (meer instellingen?)
  4. Ga naar het "Security" (beveiliging?) tab
  5. Tik het doosje aan waar bij staat "Always prompt for logon credentials" (altijd naar inloggegevens vragen?)
  6. Klik ok, paar keer next en dan een keer finish

Of U kunt overschakelen naar een "lokaal" account door de volgende stappen te volgen: engelstalige uitleg

Succes:thumb:



Iets wat u kunt doen is de windowstoets (die met het vlaggetje) + L indrukken als u wegloopt. Om dan weer in de pc te komen is het inlogwachtwoord nodig.
Het is voor nu geen oplossing maar misschien wel iets waar u iets aan heeft in de toekomst.

Beste mastermindzh,

Betreft jouw vraag: "Nu neem ik even aan dat u 1 al gecontroleerd heeft middels TigoGP's reactie. (als dit niet zo is, laat effe weten )
Optie 2 is echter wat lastiger."

Hiermee wil ik reageren dat nummer 1 niet werkt.
Ik probeer vanavond de tweede optie.
Microsoft maakt het een mens toch moeilijk...!
Toch bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot op heden geen enkel resultaat dat bevredigend en veilig is.
Wat is dat allemaal met die beveiliging...!
Mensen studeren jaren en jaren wat resulteert in een steeds meer gecompliceerde wereld.
En ik die dacht dat computers ons het leven aangenamer en makkelijker zouden maken. Forget it....!
Toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan