• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit draaitabel naast elkaar weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppjhp

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
7
Beste,

Ben al een tijdje aan het puzzelen geweest en er moet in mijn beleving een redelijk simpele oplossing voor zijn... :confused:

Gegevens uit een draaitabel, artikelnummer en leveranciers waar we kunnen bestellen, zou ik in plaats van onder elkaar naast elkaar willen weergeven.
Zie bijlage met een voorbeeldbestand hoe het nu is én hoe het zou moeten worden!

Kan iemand mij helpen of op weg helpen?

Dank en groet,

ppjhp
 

Bijlagen

  • Draaitabel gegevens naast elkaar weergeven.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 255
Volgens mij kan het niet als draaitabel. Ik heb nog even geprobeerd met een hulpveld met daarin "1e leverancier", "2e leverancier" etcetera en dit opnemen in de kolommen, maar dan moet je de leverancier opnemen als waardeveld en dat lukt (mij) niet.

In de bijlage heb ik een alternatief, gebaseerd op datzelfde hulpveld en een matrixformule (in F5 en gekopieerd naar rechts en naar beneden).
Een matrixformule is een formule die je bij invoer moet bevestigen met Ctrl+Shift+Enter.

Bekijk bijlage Draaitabel gegevens naast elkaar weergeven MB.xlsx
 
ppjhp,

post eens een bestand met de gegevens die in de draaitabel moeten komen? Je bijlage bevat nu GEEN draaitabel....
 
Een draaitabel is natuurlijk geen gegevenstabel.
 

Bijlagen

  • __Draaitabel naast elkaar weergeven.xlsx
    16,8 KB · Weergaven: 137
Ha Marcel én anderen,

Dank voor je reactie, het lijkt er inderdaad op dat ik met een hulpveld (1e, 2e leverancier etc. ) er kom met een Matrixformule. Althans zo lijkt het, al is het verre van ideaal en zitten er toch nog kleine foutjes in die ik niet kan verklaren en is het bestand mega-traag qua verwerken/doorvoeren. :(

Een draaitabel is danwel geen gegevenstabel maar het zou toch wel moeten lukken... in de bijlage hetzelfde bestand, maar nu aangevuld met de draaitabel (klein gedeelte ervan, want het totale bestand bevat 10 duizenden regels.

Mocht er iemand komen met een makkelijkere oplossing dan hou ik mij aanbevolen!

Thanks en groet,
 

Bijlagen

  • Draaitabel gegevens naast elkaar weergeven II.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 99
Daarvoor hebben we dictionaries:

Code:
Sub M_snb()
   sn = Cells(2, 10).CurrentRegion
   
   With CreateObject("scripting.dictionary")
      For j = 3 To UBound(sn)
         .Item(sn(j, 1)) = .Item(sn(j, 1)) & "_" & sn(j, 2)
      Next
   
      Sheets.Add.Cells(1).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
   End With
End Sub

NB. MS is vergeten de formule transpose() aan te passen aan de werkbladomvang sinds 2007.(zoals ze dat ook vergeten zijn bij index() )
Er is een bovengrens van ruim 7000 items.
 
Laatst bewerkt:
Ha Allen,

Mijn hartelijke dank en in het bijzonder MarcelBeug! :thumb:

Helemaal top! Daar kan ik wat mee... Formules overgenomen en aangepast. Moet me alleen eens verder gaan verdiepen in de Rij, Kolommen & Index formules om te kijken wat ik hier zoal nog meer mee zou kunnen gaan doen.

Maar 't werkt als een tierelier. :d :thumb:

Hart. groet,
ppjhp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan