bestand downloaden gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
437
Hallo beste helpers,

Ik heb een vraag over een bepaalde site waar ik een bestand wil downloaden.
Ik heb voor de plaatselijke afdeling van de vereniging NEOS (Netwerk van Ondernemende Senioren)(in België) een fotoboek gemaakt in PowerPoint.
Het is de bedoeling dat leden dat kunnen downloaden via de site: http://www.neosvzw.be/page?orl=10172...lng=1&pge=5032
Alleen slaat krijg ik na het klikken op 'NEOS Voeren leden foto-boek' alleen maar vreemde tekens op mijn scherm.
Zelf heb daar wel een oplossing voor. Gewoon: 'Doel opslaan als...', bestandsnaam aanvullen met extensie .ppt en opslaan als 'Alle bestanden'gewoon de extensie aanpassen in .ppt of .pptm) en je bent klaar.

Alleen: voor een vereniging met hoofdzakelijk oudere leden (die wel 'ondernemend' zijn maar niet allemaal even 'computer-minded') vinden we dat geen mooie oplossing.

Kan iemand ons op weg helpen om het 'probleem' te verhelpen. M.a.w. Wat moeten we doen om te zorgen dat ook Internet Explorer een .ppt bestand kan downloaden?

Opmerking: Met GoogleChrome krijg je wel meteen een .ppt-bestand op je PC.
Met FireFox wordt het bestand opgeslagen zonder extensie en kun je het oplossen door de extensie er later handmatig aan toe te voegen (ook al niet handig voor iedereen).

p.s. Het oorspronkelijk door de beheer ge-uploade bestand was NEOS leden fotoboek_v1.5.4 en we dachten dat die punten in de naam het probleem waren. Maar na een aanpassing van de bestandsnaam en een nieuwe upload was het probleem er nog steeds.

Alvast bedankt voor al degenen die met ons meedenken.

Groetjes,
Ger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet alleen browsers, maar ook veel antivirussoftware houden een .ppt tegen daar zo'n bestand malware kan bevatten.
Verder zijn ppt's vaak erg omvangrijke bestanden en daardoor minder geschikt voor verzending.
Een oplossing zou kunnen zijn om van de ppt een PDF-bestand te maken.
Powerpoint heeft daar een standaard faciliteit voor.
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb geen extra antivirus-software geïnstalleerd.

Pdf bestand is geen optie. Mensen moeten het bestand in PowerPoint kunnen openen.

Met vriendelijke groet,
Ger
 
Inpakken, dus "archiveren" en eventueel zelfs zelf-uitpakbaar maken als de relaties deze bestanden nodig hebben.
 
Hallo Alfred,

Dat zou een oplossing kúnnen zijn, maar het is natuurlijk niet zeker of extensie .zip of .rar dan wel wordt meegegeven.
Bovendien is dat voor veel mensen niet handig. Er zitten echt ook mensen bij die dit soort dingen helemaal niet beheersen.

Overigens heb ik een aanvulling gemaakt op deze zelfde vraag bij Internet Explorer (daar doet het probleem zich ook voor).
Ik had het bestand eerst de naam: NEOS leden fotoboek_v1.5.4 gegeven.
Ik dacht dat het daar wel eens aan kon liggen (extensie .4 hè). Maar na aanpassing van de bestandsnaam bleek het dat niet te zijn.

Bedankt voor je reactie
Groetjes,
Ger
 
Meerdere mogelijkheden aanbieden is dan de oplossing en eentje wellicht zonder de extensie. Succes. Graag gedaan.
 
De link in je startposting is te lang om rechtstreeks aan te geven. Geef 'm dus aan als ppt-document
waarbij je xxxx vervangt door de url die je oorspronkelijk wilde aangeven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het download hier als een application/octet-stream MIME-bestand.
De link naar de lijst:
HTML:
<a class="art_d_lnk2" href="http://www.neosvzw.be//file?fle=455254&amp;ssn=" target="_blank">NEOS Voeren leden foto-boek.</a>

Dus eerste stap zou moeten zijn dat:
a. De link niet een bestand zonder extensie oplevert maar een bestand met een .ppt of .pptx etc. extensie.
b. Het Mime-type in het adres gedeelte wordt aangegeven.

hier de mime-types die 'horen' bij de verschillende types Office bestanden.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik begrijp even niet wat je bedoelt?

Kun je de internetpagina niet openen met de vermelde link?
Of bedoel je een aanpassing van het bestand? En zo ja. Wat dan precies?

Groetjes,
Ger
 
Ik heb zojuist dezelfde vraag van je ook in een andere sectie gezien.
Wat ik bedoel is dat je in je startposting de link niet 'kaal' erin plakt maar als deze link
Die "deze link" geef je in het forum aan als:
Code:
[noparse][url=http://www.neosvzw.be/page?orl=10172&ssn=&lng=1&pge=5032]deze link[/url][/noparse]
Dat bedoelde ik zojuist. Ik zal mijn vorige posting even aanpassen, zodat de informatie weer klopt.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik neem aan dut je nu bedoelt dat die _blank vervangen zou moeten worden door een _.ppt ?
Dat zou dan een .ppt bestand moeten opleveren?

Lijkt me logisch (ik doe zelf ook een beetje webdesign).

Maar ik heb zelf geen autorisatie om bestanden up te loaden.
Dat doet onze voorzitter. (De site wordt landelijk beheerd, en hij kan alleen op de plaatselijke pagina's bestanden toevoegen.)
In dit geval heeft hij gewoon een .ppt bestand doorgestuurd?

Wat zou hij dan anders moeten doen? Ik neem aan dat hij verder niet veel mogelijkheden heeft om iets aan te passen

Groetjes,
Ger
 
Hallo Tijs,

Je bedoelt dat ik http://www.neosvzw.be/page?orl=10172...lng=1&pge=5032
dit had moeten invoegen bij mijn eerste vraag zodat je wel meteen naar de bewuste pagina gelingt werd?

Ok. Had ik inderdaad niet aan gedacht. Zo vaak kom ik niet op Help.nl. Sorry.

En je geeft inderdaad al aan dat er in die link iets van bestandsnaam.ppt zou moeten voorkomen.
Maar dat laatste is op de bewuste site niet het geval, zoals uit het door jou van de site gekopiëerde stukje code blijkt.

Maar wie zou dat dan moeten aanpassen?
Degene die het bestand doorstuurt naar de site?
Die heeft namelijk een .ppt bestand gestuurd.

Groetjes,
Ger
 
ik bedoel dat de link naar het foto boek in de HTML code iets zou kunnen worden als (HTML5):
HTML:
<a class="art_d_lnk2" href="http://www.neosvzw.be//file?fle=455254&amp;ssn=" type="application/vnd.ms-powerpoint" download="NEOS Voeren foto-boek.ppt" target="_blank">NEOS Voeren leden foto-boek.</a>

Wacht gerust nog op andere tips, want ik kan alleen aangeven wat er moet gebeuren, maar een echte webontwerper ben ik ook niet.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ja, wat dat webdesign betreft: ik ben sinds twee maanden een cursus webdesign aan het volgen, dus ik ben ook nog maar een groentje op dat gebied.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik denk alleen dat onze voorzitter die code zelf niet zal kunnen aanpassen.
Waarschijnlijk kan hij met behulp van een extra programmaatje aangeven welk bestand hij wil uploaden, en meer mogelijkheden zal hij niet hebben.
Maar misschien moet ik er maar eens naast gaan zitten als hij het fotoboek doorstuurt naar de site

Ik denk trouwens ook niet dat het aan de code op de site ligt, maar aan de interpretatie door FireFox en Internet Explorer
Immers met GoogleChrome wordt wel meteen een .pptm bestand opgeslagen.
En ik heb vanmiddag tussen de bedrijven door nog snel even Opera geïnstalleerd. Die slaat het bestand ook meteen op als pptm.

Dan zal de code van de site waarschijnlijk toch niet het probleem zijn.

Bedankt in ieder geval voor het spenderen van je tijd.

Groetjes,
Ger
 
Heeft het bestand op de download locatie wel een extensie? Geef deze in ieder geval de extensie .pps
 
Ik neem toch aan van wel.
Het wordt in ieder geval geüpload met extensie pptm.
En zoals ik al aangaf: in Google Chrome en met Opera komt het ook als .pptm-bestand binnen.
 
Twee threads samengevoegd, zo staan alle reacties over hetzelfde onderwerp tenminste bij elkaar :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan