bestanden aan elkaar plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik probeer een aantal XML-bestanden aan elkaar te plakken. Echter, wanneer ik het samengevoegde bestand open in Notepad++, staat er aan het einde een code die niet in de originele bestanden staan.
Ik kopieer met het DOS-commando
Code:
copy /b *.sps test.sps
Wanneer ik het bestand test.sps open in het daarvoor bestemde programma, krijg ik de foutmelding dat de hexadecimale code 0x1A niet werd verwacht.

Waar komt die code vandaan of nog beter: hoe voorkom ik dit?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Die 0x1A is een hexadcimaal getal dat staat voor Ascii 26. Dit is het End Of File (EOF) teken voor een binair bestand. Deze staat er in omdat je de /b switch gebruikt. Een XML bestand is gewoon een tekst bestand die je met kladblok kan inzien. Die /b geeft aan dat je met binaire bestanden bezig bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een stuk of 35 tekstbestandjes met zo'n XML-structuur die ik aan elkaar wil kunnen plakken (via een te bouwen keuzemenu op een website). Welke alternatieven heb ik om een of meer van deze bestanden aan elkaar te plakken zonder dat er zo'n EOF achter wordt geplakt - want dat accepteert het te gebruiken programma niet...?
 
Plaats hier eens zo'n bestand of probeeer copy /a
 
Laatst bewerkt:
Helaas, copy /a helpt niet.
In de bijlage een van de 35 tekstbestanden. Uiteindelijk moet de gebruiker een keuze maken welke bundel(s) hij/zij wil hebben en dan moet de website deze bundels aan elkaar plakken, met het bestand bundels-top aan het begin en bundels-bottom aan het einde. Dat totale bestand moet de gebruiker dan kunnen downloaden en gebruiken.
Ik heb een zip-bestand bijgesloten.
 

Bijlagen

  • bundels-helpmij.zip
    55 KB · Weergaven: 60
Met het copy commando zie ik inderdaad hetzelfde probleem. Op deze manier gaat het wel goed:
Code:
type bundle-top >bundels.txt
type "Alles wordt nieuw.sps" >>bundels.txt
type bundle-bottom >>bundels.txt
 
Ja, dit werkt. Na aanvankelijk nog een probleem tegen te zijn gekomen, heb ik het nu toch voor elkaar.
Bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan