geluid van een external bron via pc naar versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
489
beste allemaal,

Ik heb een pc met daaraan een versterker, deze zijn gekoppeld via een optische kabel. (moederbord heeft deze aansluiting)

Nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb twee leuke apparaten waarmee ik muziek kan maken, op deze apparaten staan gewoon wat geluiden die je kan afspelen. Nu heb ik deze gekoppeld aan een oud mixpaneel (phonic mx-5500).
De één op ch1 line (stereo plug, rood wit) de ander op ch2 line (stereo plug, rood wit). dit werkt allemaal naar behoren, krijg geluid uit de monitor koptelefoon uitgang van het mengpaneel.
Om de mixer aan te sluiten aan de computer, heb je een verloopkabel nodig van 2 stereo plugs (rood wit) naar één 3,7 mm jack. De stereo plugs heb ik nu in de record uitgang zitten van het mixpaneel, aangezien ik het via mijn computer wil laten lopen zodat ik dit misschien kan gebruiken in combinatie met een virtueel programma. de 3,7 mm jacks zitten in de ''line-in'' ingang van mijn geluidskaart.

Wanneer ik de apparaatjes aanzet, en er geluid word geproduceerd (die ik ook kan horen via mijn koptelefoon welke in het monitorgat zit van de mixer), krijg ik geen geluid via mijn versterker die gekoppeld zit aan mijn computer.
Het rare is alleen dat ik wel kan zien in de sound options dat de line-in geluid ''ontvangt''. het balkje wat dit aangeeft springt op en neer. Wanneer ik het geluidproducerende apparaat weer uit zet, verdwijnt dit.

Ik gebruik windows 7,

Zou iemand weten hoe ik kan zorgen dat dit geluid via mijn optische kabel naar de versterker verstuurd wordt? Ik hoop dat ik gewoon een optie over het hoofd zie, want de computer herkend (gelukkig) wel dat er geluid binnenkomt via de line-in ingang.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Met vriendelijke groet,
Drioras
 
Laatst bewerkt:
Via geluidsinstellingen kun je tussen opnameapparaten de line-in aansluiting vinden. Bij de eigenschappen daarvan zou je ergens kunnen aanvinken dat 't geluid van die ingang weer via de speakers moet worden weergegeven.
 
Op de maniet wat royb3 zegt kun je die ingang (line van de computer) monitoren. Prima oplossing. :thumb:
Maar let wel, als je dit
...aangezien ik het via mijn computer wil laten lopen zodat ik dit misschien kan gebruiken in combinatie met een virtueel programma...
gaat gebruiken zul je het geluid twee keer krijgen (direct en via software). Laatste mogelijk met wat latency.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan