Favorieten Windows 10 Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

chthijssens

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
26
Heb Windows 10 geïnstalleerd en al enkele favorieten in Edge gezet. Ik las op diverse plaatsen dat de favorieten worden opgeslagen in:

C\user\application data\local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites.

Telkens als ik daar ga kijken, zie ik een lege map. Hoe kan dit? Waar komen ze dan terecht? Ik kan de favorieten doodgewoon openen, dus ze moeten ergens zijn opgeslagen. Het is me een volslagen raadsel. Wie o wie weet een antwoord hierop?
 
Je mist een : achter de C en voor user moet je uiteraard je eigen gebruikersnaam invullen.
 
Edmoor, bedankt. Die dubbele punt had ik wel ingegeven en voor user heb ik mijn naam gebruikt. In de vraag heb ik dat niet gedaan.
Zojuist nogmaals geprobeerd en de map blijft leeg, terwijl ik tientallen favorieten in Edge heb staan. En ik kan ze een voor een openen.
 
Gebruik deze eens:
Code:
%UserProfile%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites
 
Letterlijk zo overgenomen? Niks aan veranderd?
 
Dat is overal de map van de favorieten voor Edge. Dan weet ik het helaas ook niet.
 
Bedankt, edmoor, voor de genomen moeite. Ik kwam met die letterlijk overgenomen link bij de juiste map, maar hij is nog steeds leeg. En dan te weten dat ik 199 favorieten in Edge heb staan, die ik allemaal normaal kan openen. Onbegrijpelijk.
 
Er staat dus zelfs geen map in met de naam Links?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, geen map met de naam links. Maar ik geef het op. Ik vind edge waardeloos om meerdere redenen en ga terug naar internet explorer. Daar kun je de favorietenmap snel vinden en je kunt de favorieten mooi alfabetisch zetten en importeren vanaf een usb-stick gaat gemakkelijker en je kunt bijvoorbeeld een site zoals gmail mooi naar de taakbalk slepen en noem maar op.
 
Gelijk heb je. Ik vind het ook een onding.
 
Hoi hoi

Als ik mag voorstellen, .. ?

Waarom probeer je niet naar deze computer gaan en dan weer naar C:\Schijf dan naar users ( naar jouw naam dus ! ) op jouw map-naam als je dubbel klikt meteen daar moet je hoe dan ook wel map met favoriete zien, als je op eigenschappen van favoriete-map klikt zal je ben zeker ook juiste snel-koppeling dan zien ..
 
Laatst bewerkt:
Nee, Royonix, daar vind je de map favorieten van internet explorer. De favorieten van edge zitten heel ergens anders en goed verborgen. Waardeloos is dit.
Voor mij geen edge meer (om meerdere redenen), maar terug naar internet explorer. Dat werkt altijd prima.
 
Voor Edge hebben we een eigen sectie, heb de medemod gevraagd om je vraag te verplaatsen.
 
:confused: Och ... ik kan me nu ook voorstellen hoe ik ook reageren zal als ik tegen zoooovel tekortkomingen en fouten enz..etc.. in W10 in korte toekomst kom ... :(
 
Dat heeft niks met Windows 10 te maken. Alleen met Microsoft's nieuwe poging een browser te bouwen.
 
Beste chthijssens,

Ik heb je vraag verplaatst naar de "microsoft Edge" rubriek aangezien je vraag hierover gaat.

Succes met je vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan