Nieuw modem maar kan netwerksleutel niet invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Nieuw modem van de KPN gekregen die op de pc (met een draadje) prima werkt. Op de laptop echter wil ik een wifi verbinding maar kan de sleutel niet invoeren omdat de laptop het nieuwe modem als bestaande verbinding ziet. Modem is experiabox v10. Laptop is Asus EEE 1005 PX en die werkt op win7 starter. Vraag is dus, hoe voer ik de netwerksleutel in als de laptop 'gewoon' een open verbinding ziet en dus niet op de normale manier invoeren mogelijk is.
 
Dat is het niet, want de laptop werkt middels wifi. Er is wel connectie tussen laptop en modem maar niet met internet. Normaal als de wifi ontvanger van de laptop een gesloten netwerk ziet vraagt hij om de code. Nu echter ziet hij het netwerk als open en zo zie ik geen kans deze in te voeren.
 
Hij vraagt om de WPA sleutel als je wil verbinden met WiFi van de Experiabox. Heeft verder niks te maken met openbaar netwerk.
 
En dat is nou juist het probleem. De laptop ziet het modem als een open netwerk en ik zie geen mogelijkheid die sleutel in te voren. De vraag is dus niet WAT ik in moet voeren maar HOE.
 
Dan moet je inloggen op je Experiabox want waarschijnlijk staat de WPA niet aan dan op de één of andere manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan