Firefox crashed steeds vaker en wordt traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Argibalt

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
13
Hallo allemaal,

ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een vastlopende (gevolgd door een crashreport) en trage webbrowser.
dit is ongeveer 3 maand geleden begonnen met 2/3 keer per dag maar komt nu zo'n 1 keer per 10 minuten voor.
ik gebruik ABP en heb vorige week Rkill, Adwcleaner, Combofix en Junkware removal laten lopen maar zonder resultaat.
ik weet op dit moment geen raad en zou graag geholpen worden.

b.v.d Argibalt.
 
Laatst bewerkt:
Download de nieuwste versie.
Bewaar wat je wilt houden. (bookmarks em noteer de gebruikte addons)
Gooi de oude er af, liefst met revo uninstaler.
laat cclean de zaak controleren
Installeer de nieuwe versie.
Zeer veel kans dat het weer loopt als een zonnetje.

Een andere mogelijkheid is om de addons een voor een te verwijderen en kijken wanneer de problemen ophouden.

Succes er mee.
 
Dag, Controleer op nieuwste versies van invoegtoepassingen zoals Java en Flash. Dit kan je in het menu Extra > Add-ons en Add-ons of Extensies vinden.

Ik heb een Tab's Add-on gehad die ook dwars lag wanneer deze uitgeschakeld stond. Verdenk dus alle Add-ons en raadpleeg eventueel de commentaren op de pagina waar je die kan downloaden.

Ik raad je aan om AutoRuns van System Internals te downloaden. Dit hoeft niet te worden geïnstalleerd. Na een scan zie je echt alles wat er op de computer wordt opgestart in categorieën. Verdacht per definitie, zijn updaters en alles wat met de browser te maken heeft zoals zoek hulpen en extra taakbalken. Je ziet hier tot drie keer zo veel programma's als via de opdracht msconfig. Zou je malware hebben of onnodige programma's dan vindt je dat ook, als je echt alle namen die je niet kent opzoekt met Google.

Nadat je dit hebt gedaan kan je verder. Het eerste wat in mij opkomt dat is het wissen van alle tijdelijke Internetbestanden.
 
Laatst bewerkt:
Heb even gekeken naar de versie van FF maar die was gewoon actueel, toch maar even verwijderd met revo uninstaller en daarna weer gedownload.
bleek eerst weer goed te gaan(waarschijnlijk omdat ik geen add-ons meer aan had staan) maar half uur later liep de boel weer vast en kreeg ik weer een crash report...
 
Graag adverteer ik de door mij genoemde oplossingen. Meestal mankeert het aan de diensten die via de internetverbinding lopen zoals zoekhulpen, taakbalken en updaters, deze zal je buiten FireFox om moeten weghalen of uitschakelen aangezien die afzonderlijk worden gestart.

Is er een crashrapport? Staan daar bijzonderheden in? Het kan goed zijn om eens in de logboeken te kijken of er daar meldingen betreffende de toepassing Firefox of de Internetverbinding te vinden zijn.
 
Mijn excuus voor de late reactie, maar het is inmiddels gelukt.
ik weet niet hoe het gelukt is maar heb de laatste dagen geen crashreport meer ontvagen.

Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan