filter op samenvoegdocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, ik heb een samenvoeg bestand (dataset) en wil daar alleen brieven mee printen die aan een bepaalde voorwaarde voldoen uit dat bestand. En dan aan het einde zou ik graag het aantal willen zien. Het liefst met behulp van VBA code.

JoZ
 
vond ik ook een goed idee....:p Een beter idee is om mij op weg te helpen...:thumb:
 
Welke weg ? Had jij een vraag dan ?
 
om een vraag te stellen moet je op de knop "stel een vraag" klikken. Op die knop staat niet "vertel een leuk verhaaltje":)
 
Jullie zijn lekker bezig zo, en dat kun je ook lang volhouden. Maar handiger is het als je een voorbeeldje mee kan posten, of wat meer vertelt. Zo snap ik niet waarom je het met VBA wilt doen, terwijl je het heel simpel vanuit Word zelf kan bepalen.
 
OctaFish, het gaat om een data bestand waar records inzitten waarvan een bepaald veld gevuld is met een code A, B,C,D, enz. Brieven met code A zijn anders dan brieven met bijv B,C,D. De brieven komen uit een geautomatiseerd systeem en worden s'nachts geprint. Vandaar het VBA verhaal. Het aantal brieven A, enz moeten geteld worden zodat we weten hoeveel er van elk type geprint zijn. Is dit duidelijk?

JoZ
 
Dat verklaart niet zo heel veel meer, vrees ik. Zo ben ik benieuwd of je daar één samenvoegbestand van maakt, of 4. Dat maakt voor de (niet-VBA) oplossing namelijk wel uit. Verder is het belangrijk om te weten of de samenvoeging als resultaat altijd een vast aantal pagina's oplevert, of dat je wisselende aantallen per samenvoeging kunt hebben, dus 3 pagina's voor klant C en 1 pagina voor Klant A, B en D.
 
OctoFish, het is 1 samenvoegbestand. En elke letter is maar 1 pagina. Als ik een loopje heb die kijkt in het veld of er een A staat en dan een teller ophoogt kan ik verder. De code die daarna uitgevoerd moet worden heb ik al.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb excel file gemaakt waarmee je een o.a. machtigingsformulier print.
die kan ik voor iedereen printen, maar ook een filter instellen.
Dit filter instellen gebeurt op het importblad. als er een filter wordt ingesteld dan gebeurt dit op de kolom acties. als hier een J staat en filter actief dan wordt hij geprint.

het bestand is vrij groot
kan hem niet uploaden.
daarom geplaatst in dropbox
het gaat om het volgende bestand:
adressen scannen algemeen invulblad.xlsm
uiteraard ben je vrij om ook de andere bestanden te downloaden.


https://www.dropbox.com/sh/xmm5qwxvtxmwu75/AABDLsf4Q5ZVwzn3BM_wtzDKa?dl=0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan