Waar vind je het MAC-Adres van de Onboard LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Waar vind ik het originele MAC-Adres van de Onboard Lan van het Moederbord: BIOSTAR NF325-A9 ??

Mij is gezegd dat het ergens op het moederbord zou moeten staan, maar ik kan het niet vindeen.

Heeft iemand een vingerwijzing?

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Zoeken/uitvoeren, CMD, openen als admin en ipconfig /all, het fysieke adres is het mac adres.

Waarom wil je dat weten?

Hallo Lange Pier,

Het originele Mac-adres is vervangen door FF-FF-FF-FF-FF-FF, waardoor de Onboard LAN niet meer werkt.

Nu moet ik achter het originele MAC-Address zien te komen om dat opnieuw in te voeren.

Weet U misschien een oplossing hierop?

MVG
Jan Filarski

Lange Pier geeft de oplossing al:

Zoeken/uitvoeren, CMD, openen als admin en ipconfig /all, het fysieke adres is het mac adres.

FEMKE98

Ik denk niet dat U de voorgaande berichten heeft gelezen.

Het n.l. zo, dat ik ben door experimenteren mijn origineke MAC-adres kwijt en dat is vervangen door FF-FF-FF-FF-FF-FF

En het gevolg hiervan is dat mijn Onboard-LAN niet meer werkt.

Als ik nu dus middels IPConifig / all kijk zie ik al die 6 tal FFen staan.

Maar dat is dus niet de bedoeling. Ik moet het originele Onboard LAN MAC-Adres hebben om die Onboard Lan weer aan de gang te krijgen.

MVG
Jan Filarski

Ik heb bij mijn weten nog nooit, op welk moederbord dan ook, een vermelding van een MAC-adres van een LAN-controller gezien.
Ben benieuwd waar dat verhaal vandaan komt dus ik hoor dat ook graag...:rolleyes:

Vreemd probleem.
Probeer eens of je met de knop Restore Original in dit programma dat adres terug kan krijgen:
https://technitium.com/tmac/

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de onboard lan gewoon stuk is, maar niet geschoten is altijd mis.

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Dat zal ik zo direct meteen proberen.
Trouwens ik denk dat ik het stickertje met het originele MAC-Address gevonden heb.
Maar eerst moet ik nu de definitieve update van Win10 Pro versie 1511, 10586 laten downloaden en installeren.
Daarna ga ik met dat programma in de weer, en lukt dat niet ga ik het mainboard uitbouwen om de tekst van het stickertje te ontcijferen
Dan krijg ik nog het probleem om het goede MAC-Address in te voeren, ik heb nog geen idee waar dat moet en hoe het kan.
Enig idee?

MVG
Jan Filarski

Sommige BIOS hebben een zgn. "Machine MAC Address BIOS feature" waarmee je die mogelijkheid hebt maar gezien de leeftijd van dit bord denk ik niet dat deze optie aanwezig is.

Hallo mensen,

Ik heb inderdaad het Onboard Lan MAC-Address gevonden.

Met hetzelfde programma zegt Edmoor, MWINFO bedoel te toch?

En waar in dat programma kun je dus editten?

ik na de voetbalwedstrijd meteen proberen

MVG
Jan Filarski

Ik verwees naar een ander programma in #8.

Hallo Edmoor,

Na een paar "opstartprobleempjes" werkte jouw programma uitstekend.

Het Onboard LAN MAC-Address is gewijzigd, en werkte practisch meteen. (Meteen al Verzonden 938.944 en ontvangen 1.769.866 Bytes)

Ook na meerdere keren opstarten.

Alleen hoe kan het dat ik nog steeds tijdens de opstart-procedure lees: Onboard LAN MAC Address: FF-FF-FF-FF-FF-FF ?

De correctie heeft kennelijk het moederbord niet bereikt.

Nogmaals hartelijk bedankt voor je moeite.

MVG
Jan Filarski :D

Laatst bewerkt:
Niet het moederbord, maar wel een register entry waar Windows gebruik van maakt. Mocht het je interesseren, dit is 'm:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1- 08002bE10318}\
Met daar achter NIC of ID met waarde 0001.

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Begrijp ik het goed, moet achter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1- 08002bE10318}\NID -1
In de Regedit kan ik geen NIC of ID vinden. Wel heb ik onder "0000", gedeelte "OriginalNetworkAddress: 00-E0-4C-E3-80-CE" ingevoerd
Maar dat had geen effect op de presentatie tijdens het opstarten (waar we over praten.
Of is het iets anders dat ik moet aanpassen?
Of moet het nog tussen die haakjes?

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Je moet er helemaal niets aanpassen als het nu werkt. Ik wilde alleen aangeven wat het programma heeft gedaan.

Het komt vaker voor:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic739646.html#3803154
Question: My on-board LAN is not working, I found that the MAC address of my on-board LAN is 00-00-00-00-00-00 or FF-FF-FF-FF-FF-FF. What's wrong?(4/15/2004)

Answer:The MAC address of the on-board LAN is erased. After updating the BIOS or clearing the CMOS, please boot up the system and enter the BIOS setup. After loading the BIOS default, please exit and save changes. Failing to do so may cause the MAC address disappeared. If the MAC address is gone, please contact ASRock technical support engineer for help. ( http://www.asrock.com/contact/index.htm )

Voor ervaren mensen:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic960994.html
Kijk of er ook zo'n tool is voor jouw bord
en of een aangpeaste versie van:
awfl833d.exe w7025nms.xxx /nvmac:xxxxxxxxxxxx /wb
waarbij het MAC adres er weer ingeflashed wordt... ook werkt.
wel eerst goed uitzoeken eventueel stuur hun helpdesk een mail met deze vraag.

Als je het verkeerd doet.... loop je kans op een dood moederbord...

Hallo andre@home

De eerste reactie gaat inderdaad over een BIOSTAR MB waarop de MAC is FF-FF-FF-FF-FF-FF
Maar er wordt geen oplossing aangedragen.
(die ik inmiddels gedeelte wel heb: TMAC v6, hiermee kun je het goede MAC-Adres in het register schrijven, maar dus niet in de BIOS !!!) wat eigenlijk wel de bedoeling is

Een verslag later handelt over een ASUS MB met de oplossing uitsluitend bedoeld voor een ASUS
awfl833d.exe w7025nms.xxx /nvmac:xxxxxxxxxxxx /wb

Dit quote is volgens geen oplossing voor een Biostar NF325-A9 bios

MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan