Etiketten printen met word vanuit een word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

frheerlen

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Berichten
15
Dag Allemaal,

Ik heb een probleem waar ik op internet en hier op help mij geen antwoord op vind.

Ik heb een word bestand en daar staan adressen in.

Ik wil deze adressen op etiketten printen. etikettenvel is 3 etiketten breed en 8 hoog dus 24 per vel

Het lukt mij niet om etiketten te printen zonder alles handmatig te moeten kopieren en dat is met 150 adressen een hoop werk.

wie weet hoe ik dit wel kan doen ?
 
Etiketten maak je het makkelijkst via Verzendlijsten. Dan neem je uiteraard het model <Etiketten>, en daar selecteer je dan een sjabloon dat voldoet aan jouw etiketmaten. 3x8 is redelijk standaard, dus dat model zit er echt tussen. Zoek op je eigen leverancier, of kies een Avery of Herma vel. Desnoods maak je er zelf een, maar dat kost wat meer tijd.
Vervolgens koppel je het document aan een Excel of Word tabel met de adressen (Word kan dus ook, mits de adressen maar goed zijn opgemaakt) en vul je het eerste etiket met de juiste velden. Met de knop <Alle etiketten bijwerken> kopieer je alle velden vervolgens naar de overige etiketten, en je bent klaar. Dan kun je de samenvoeging uitvoeren.
 
word tabel ?

Dag Octafish,

bedankt voor je reactie ?

ik kan dus niet rechtstreeks uit een word document etiketten printen ? (de adressen staan namelijk in een word document)

Hoe maak ik in word een tabel aan ?

groeten,

FRHeerlen
 
Je kunt wel degelijk samenvoegen met een Word document (sterker nog: dat is de standaard keuze bij het samenvoegen), maar je adressenbestand moet wel aan een specifieke opmaak voldoen. Ik weet niet hoe je adressenbestand er uit ziet, dus dat kan ik nu ook niet zeggen.
 
Reactie

Dag Octafish,

Ik heb een word file waarin onder elkaar staan:

Naam
t.a.v
Straat+huisnummer
pc+woonplaats

en dit 150 keer

hoe kan ik vanuit deze file etiketten printen ?
 
Staan die adressen in een tabel? Want dat moet wel, anders kan Word er niks mee in een samenvoeging. Al kun je met Zoeken en Vervangen nog wel een tabel maken van je adressenbestand.
En adressenbestand is namelijk niet veel anders dan een Word document met de afmetingen van een A4 gevuld met een tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan