MAC-Adres weer weg na crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Door omstandigheden werd het van de Onboard LAN het MAC-adres in de CMOS of BIOS overschreven met FF-FF-FF-FF-FF-FF
Waardoor de Onboard LAN-verbinding niet meer bruikbaar was.
(Ik weet niet waar het MAC-adres precies genoteerd staat of in de CMOS of in de BIOS)
Het BIOS-batterijtje loskoppelen of een BIOS-update heeft geen zin.

Door een medelid van dit FORUM werd mij een programmaatje gegeven (TMACv6.0.7) waardoor het MAC-adres
weer bruikbaar gemaakt kon worden. Maar het MAC-adres werd echter niet meer in de CMOS of BIOS geschreven.

Maar de LAN-verbinding werkte weer uitstekend, tot ik een crash kreeg en de HDD moest formatteren

Telkens bij het opstarten zie ik dat op één van de opstartschermen, dat op het MAC-Adres nog steeds genoteerd staat: FF-FF-FF-FF-FF-FF

Zou het nu niet mogelijk zijn, het MAC-Adres alsnog blijvend in de CMOS of BIOS te noteren.

MVG
Jan Filarski
 
Ga terug naar je oude topic, daar heb ik tips gegeven hoe je dat zou kunnen doen.
Je had daar ook verder kunnen gaan, ik snap net waarom je voor hetzelfde probleem een nieuw topic geopend hebt.

PS: TMACv6.0.7 zou anders wel weer kunnen werken. Een andere maier is nadat alles weer werkt een image te maken v/d schijf zodat je alles niet telkens opnieuw hoeft te doen (dus ook een complete herinstallatie...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan