Webcam wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Ik heb de laatste tijd veel pc-problemen, iedereen allereerst dank voor de hulp.
Nu heb ik echter weer een nieuw probleem: op mijn Lenovo Z70-80 met Windows 10
doet mijn ingebouwde webcam het niet meer. Ik moet een filmpje maken voor school alleen
dat lukt nu dus niet. De webcam wordt door apparaatbeheeer herkend en als werkend beschouwd.
Ik heb ook de nieuwste drivers geïnstalleerd. Als ik echter de camera wil gebruiken krijg ik
een afbeelding te zien van een camera met een streep erdoor waardoor het lijkt dat ik geen
webcam heb wat wel degelijk zo is. Eerder heeft hij het ook gedaan.

Wie helpt mij uit de brand?

Mvg,

Michaël
 
Hallo allen,

Nu heb ik echter weer een nieuw probleem: op mijn Lenovo Z70-80 met Windows 10
doet mijn ingebouwde webcam het niet meer.
De webcam wordt door apparaatbeheeer herkend en als werkend beschouwd.
Ik heb ook de nieuwste drivers geïnstalleerd.

Mvg,
Michaël

Hoi hoi Michaël

ALS maar dus webcam wel in apparaatbeheer herkend word probeer maar gewoon en zo ongv. ( geloof ik dat in w10 zo loopt ..toch ?? ) ..

-> Rechtsklik op jouw apparaat bij Apparaten en Printers ( op webcam dus ! ) klik op Problemen oplossen / Volg de instructies

Mocht dat niet helpen, ik geloof niet dat webcam compatibiliteit rol kan spelen ..:(

KLIK HIER ! dat is Lenovo jouw type Laptop ondersteuningDrivers.jpg<<---Voor jouw Lenovo Z70-80 met Windows 10 Laptop/camera-driver en W10 ondersteuning, probeer maar hier downloaden en installeren ..
Ik heb je hier link voor camera-driver 64bit geplaatst, maar jij kan ook 32 bit zelf aangeven mocht je 32 bij ook nodig hebben, bedoeling is ook dat je specifieke driver met W10 ondersteuning downloaden kan ..

Handig daar bij Lenovo is dat je Hardwarediagnose uitvoeren ( ALS je dat wil ! ) ook meteen kan ..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips. Ik heb de door jou aangedragen driver geïnstalleerd en na reboot deed de webcam het weer. Hartstikke bedankt.
 
:thumb: Kijk nou goed gedaan, veel plezier mee dus ..!

30jmu7l.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan