• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verbergen bij waarde "NEE"

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen17stam

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Berichten
55
Hi,

ik wil cellen B18, B19, C18, C19 verbergen als in cel C17 nee is ingevuld. Hoe kan ik dit het beste doen?
 
Wat bedoel je met het verbergen van cellen? Je kan alleen rijen en/of kolommen verbergen, geen individuele cellen.
 
Met verbergen bedoel ik dat de cellen niet zichtbaar zijn :)

Waarde in Cel C17 staat standaard op "NEE" zodra daar "JA" wordt ingevuld dan moeten de Cellen B18, B19, C18, C19 zichtbaar worden zodat deze verder ingevuld kunnen worden. Als dit alleen met rijen mogelijk is dan rij 18 en 19
 
Dat kan met dit achter dat werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$C$17" Then
        Rows("18:19").EntireRow.Hidden = IIf(LCase(Target.Value) = "ja", False, True)
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dat kan met VBA.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Range("18:19").EntireRow.Hidden = Range("C17").Value <> "JA"

End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik krijg een foutmelding als ik mijn sheet protect. Iemand een idee hoe dit kan en op te lossen is?error.png
 
Nogal logisch. In een beveiligd blad kan je niks wijzigen dus zal je eerst de beveiliging eraf moeten halen, de wijziging doen en vervolgens de beveiliging weer inschakelen. Zie:
ActiveSheet.Unprotect "JeWachtwoord"
ActiveSheet.Protect "JeWachtwoord"
 
Je kunt een cel wel degelijk 'verbergen'. Kijk maar eens in <Celeigenschappen>, tabblad <Bescherming>, vinkje <Verborgen>. Wellicht bedoelt TS dat wel, Een hele rij verbergen is wel heel erg drastisch....
 
Daar was ik mij van bewust maar ik heb de cellen die wijzigen door macro's ge-unlocked. Maar blijkbaar wordt dit genegeerd. Hoe kan bepaalde cellen alsnog tegen wijzigingen beschermen/blokkeren?
 
Plaats eens een voorbeeldbestandje met wat er moet gebeuren en wanneer. Wat bedoel je met verbergen. Wel/niet zichtbaar of wel/niet bewerkbaar?

@OctaFish, Het vinkje verborgen zorgt er toch alleen voor dat je niets ziet in de formulebalk? Als er een waarde in een cel staat dan wordt deze niet verborgen (onzichtbaar).
 
Uiteraard dien je de beveiliging van cel C17 te verwijderen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Maar even een voorbeeldje geknutseld waarmee de TS de vraag wat kan verhelderen.
 

Bijlagen

  • coen17stam.xlsb
    16,9 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan