Geen wlan na downgrade Win8.1 > Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan2m

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
20
Na het installeren van Windows 7 Ultimate op een Packard Bell EasyNote LE69KB (welke af-fabriek kwam met 8.1, wat ik een onprettig os vind) vind mijn systeem de draadloze netwerkkaart niet meer.
Op de website van PB vind ik wel drivers, maar die zijn voor W8/8.1 en werken niet met 7.
Daar houdt mijn 'kunde' mee op; het enige wat ik zelf nog kan bedenken is een extern exemplaar in een usb poort drukken, maar ik was benieuwd of iemand mij misschien nog eens op weg kan helpen met de bestaande interne kaart, die prima werkte voordat ik 7 installeerde... en nee, terug naar 8.1 (of hoger) is geen optie voor mij.
Alvast bedankt, alleen al voor het lezen van mijn, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, zelf gecreëerde probleem :p
 
Hoi, drivers zouden gewoon moeten werken hoor, heb je wel gekeken of het een 32 of 64 bits stuurprogramma is, die moeten nl overeenkomen met het besturingssysteem?
 
Post eens een schermafbeelding van je apparaatbeheer

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md %Programfiles%\devcon

Download Devcon
Dubbelklik devcon.exe en laat deze uitpakken naar *C:\Program Files\devcon

Open ConEmu opnieuw
**Typ: cd %Programfiles%\devcon\i386
Typ: devcon find * >%UserProfile%\desktop\log.txt
Sluit alle vensters en voeg deze log.txt gemaakt op je bureaublad toe als bijlage aan je volgende bericht

*Onder de map devcon worden 2 mappen aangemaakt:
  • i386
  • ia64
**Typ: cd %Programfiles%\devcon\ia64 als je besturingssysteem x64 is.
Hier kan vastgesteld worden of je besturingssysteem 32 of 64bits is.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de specificaties op internet zou er in deze Easynote een Atheros WiFi-chip zitten.
De driver daarvoor voor Win7 vindt je hier. :thumb:
 
De eerder gedownloade drivers zouden voor zowel 32 als 64 bit moeten werken, ik had een executable van de site van PB gedownload en die deed niets.
Toch heb ik voor de zekerheid de installatie opnieuw uitgevoerd, ditmaal in plaats van 64bit, de 32bit uitvoering (ons gebruik vereist geen 64bit, deze laptop is ons onlangs toegekomen uit een erfenis).
In apparaatbeheer was te zien dat er voor een vijftal apparaten geen drivers aanwezig zijn (nu dus vier), waaronder de netwerkcontroller.
Ik heb nu alsnog de juiste drivers geïnstalleerd met grote dank aan Scrapheap!
Nu nog even de drivers opzoeken voor de vier overgebleven apparaten ('Ethernet-controller', 'PCI-apparaat', 'SIM-buscontroller' en 'USB-controller').
 
Netwerkcontroller hier ( zelf 32 of 64 bit kiezen )

Voor de rest van de, op het moederbord aanwezige, hardware is het noodzakelijk dat je ons verteld van welke fabrikanten de gebruikte chips zijn...anders valt er niet te zoeken.
Dat kun je o.a. doe met Speccy , download en installeer dat.
Start het op en geef het even de tijd om te analyseren.
Als het overzicht er staat klik je linksboven op "Bestand"=> Publiceer => OK en dan verschijnt er een link naar het volledige overzicht.
Plaats die link in je volgende bericht.
 
Gedownload, gescand en geïnstalleerd.
Geen verandering gemerkt, maar dat is vast ook niet de bedoeling ;)
Nu nog even opzoeken wat er precies voor hardware in zit, dan kan ik drivers zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan