Hulp met luister poort openen voor Bitcomet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Argibalt

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat de poort die ik voor Bitcomet heb ingevuld geblokkeerd word.
na drie dagen knooien denk ik alles wel zo'n beetje geprobeerd te hebben maar zonder resultaat..
zou iemand met wat verstand over dit soort zaken mij hierbij kunnen helpen?

Ik heb een Huawei HG655g
en de poort die ik graag wil openen is: 52500

b.v.d
 
Beste Argibalt

Deze thema hier n.v.t. is, ..:( en uitgebreide uitleg over zoiets als je jouw best doet kan je ook voldoende rond op Internet vinden bijv. via Google onder de tittel ''huawei hg655g port forwarding'' ..
Ik kan je even wel vertellen dat je volgens mij in jouw modem/router langs deze jouw poort IpV4 adres toevoegen moet mocht je verbindbaar willen zijn plus in firewall ook ..
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat de poort die ik voor Bitcomet heb ingevuld geblokkeerd word.
na drie dagen knooien denk ik alles wel zo'n beetje geprobeerd te hebben maar zonder resultaat..
zou iemand met wat verstand over dit soort zaken mij hierbij kunnen helpen?

Ik heb een Huawei HG655g
en de poort die ik graag wil openen is: 52500

b.v.d

Waarom niet "willekeurige poort"?
Hoef nu niets in de router in te stellen.
 
@LP Omdat willekeurige poort ook een poort is, en je kan niet verbindbaar kunnen zijn als je dezelfde willekeurige poort in modem ( en firewall ook ! ) ook met jouw Ipv4 adres niet toestaat ..:confused:
 
Waarom niet "willekeurige poort"?
Hoef nu niets in de router in te stellen.

Er werd mij verteld dat een poort tussen de 50000 en 60000 (of iets in die richting) het beste zou zijn.
ik heb overigens de knop met 'randomize port with each start' een paar keer gebruikt maar ook deze poorten worden geblocked.
 
Die gebruik ik niet.
Op diverse PC's dezelfde instelling, is wel dezelfde router uiteraard.

Als je portforwarding doet dien je wel een vast ip adres te gebruiken op je PC/notebook die buiten de dhcp range van je router valt, want daar wordt er dan naar geforward.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/HG655d/

de tutorial via de link gevolgd (voor de 4e keer al trouwens) maar deze keer maar met een andere poort, nog steeds geen verandering..
 
In Comet, options, netwerk wizard, hoe staat het daar?

Maare, na de installatie dingen veranderd in de netwerk configuratie van Comet?

Werk er al jaren mee, ook met andere routers en nooit een portforwarding voor dat progje hoeven doen.
 
helpmijbitcomet.jpg

Bij mij is het dus net andersom, bitcomet heeft het nog nooit goed gedaan :eek: en dan met name dat de poort geblocked is.
 
Die aanvinken, die overigens standaard aangevinkt staat, programma echt afsluiten en weer openen.
Ook die UPnP aanvinken.

Miss is het handiger BitComet met de configuratie bestanden en al te verwijderen en opnieuw te installeren want wat ik kan zien staat het niet op default.
 
Niet doen ! !

@ LP .... UpNp is nooit goed AAN te hebben ! !

P.S. Ik werkt ook een poosje met BitComet :D ( jaar of 20 ongv. ) ...

:( Maar is het deze thema hier dan toegestaan ?? hier zal moeten iemand nu van staff reageren ..:(
 
Laatst bewerkt:
Upnp moest ik ook uitzetten (stond overigens al uit) vertelde ze via de link/tutorial die je stuurde.
 
In de router uit zetten als die aan staat, kan het in windows geen kwaad.
Al de standaard waarden hersteld?

@ROYONIX, kap eens met dat getetter tegen mij.
 
Upnp in de router uitgezet, Bitcomet gedeinstalleerd en weer geinstalleerd dus de fabrieks instellingen zullen wel weer van toepassing zijn.
 
LP 'tis helemaal geen getetter :( dat was gewoon reactie op jouw verkeerde deze keer tip ..;)
 
@ROYONIX,
Deze vraag bevind zich inderdaad in een donkergrijs gebied maar voor zover ik kan lezen is er nog niets tegen de regels aan de hand :)

Succes met de vraag allen :thumb:
 
Achh ooke mastermindzh Dank je wel !:thumb:

Neem ik aan dat ik nu mag wel vertellen tegen Argibalt dat gekozen port ( net zoals jij dacht bijv. 52500 ) gewoon in je eigen modem/router onder de zoals ik zei eigen IPv4 adres registreren en ook onder TCP&UDP tegelijk moet vervolgens dan dezelfde poort ook via firewall moet als vervolgens :

Als eerst begin je bij Windows Firewall met geavanceerde beveiliging

BitComet moet je bij Binnenkomende Verbindingen gewoon als applicatie/client toestaan en bij Uitgaande verbindingen BitComet-poorten moet je toevoegen en toestaan ! 1X moet je TCP poort toestan en een keer moet je UDP poort toestaan ! ...dezelfde poort zoals in modem dus !

dat is dat ! ...mocht je me goed had gevolgd 200% verbindbaarheid zal goed geregeld via deze weg zijn, en mocht je dat niet lukken dan heb jij ergens niet volgens instructie gedaan ..
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bij binnenkomende is voldoende als applicatie die registreren en toestaan en een keer met UDP plus een keer TCP .. dat is drie keer dus
Bij Uitgaand is voldoende een keer voor TCP en een keer voor UDP ...let op beide keren en/ of iedere keer ( ! ! van belang is ! ) aangeven dat dit privé is !

Gebruik je een poort overal dus ! In modem in cliënt (- BitComet ) en ook in firewall ! etc..
In modem moet je dus IPV4 adres met UDP/TCP in tegelijk een lijn registreren, het is niet nodig een keer TCP en een keer UDP ...

Vergeet maar niet wat bijna ook als belangrijkst beschouwd word en is, instellingen in cliënt oftewel in BitComet zijn cruciaal en alles kan lijken dat niet werkt mocht nier gesynchroniseerd is ..
Deze in cliënt instellingen zijn wel volgens mij N.V.T. en per gebruiker verschillend zijn ze daarover kan ik je niets helpen ..:(
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bij binnenkomende is voldoende als applicatie die registreren en toestaan en een keer met UDP plus een keer TCP .. dat is drie keer dus

Twee keer neem ik aan?
heb alle nutteloze poorten bij binnenkomend verwijderd en de applicatie bij uitgaand (had ze er zelf tussen gestopt uit frustratie)
maarrrr...geen verandering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan