Select query bouwen binnen een select query (met Frontpage code)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
Schematische verduidelijking van mijn onderstaande vraag
Met een selectiequery wil ik
- de verrichtingen (=records) uit tabel 1 'afdrukken' => dit lukt met Frontpage-code
- aan deze 'afdruk' van verrichtingen telkens de passende naam toevoegen (uit 'naam'tabel 2) als het verrichtingsrecord de passende 'naam'nummer vermeld => dit lukt mij niet - hoe selecteer ik die passende naam ? - Misschien kan dit toch in één query (in plaats van in twee zoals ik hieronder dacht) ?

Is er iemand die mij kan helpen - liefst met de passende FrontPage code ?

Dank - Leifoet


Hieronder vind je mijn oorspronkelijke vraag

Ik probeer een nieuwe select query B te maken in een (lopende) select query A, in FrontPage ASP-notatie.

Select query A uit een (database)tabel TA levert per saldo een schermtabel op (met verrichtingen) waarvan de laatste kolom een nummer bevat dat refereert naar een naam uit een andere (database)tabel met corresponderende nummers en namen (TB).

Al die nummers in tabel (TA) wil ik aldus veranderen in de corresponderende naam uit de andere tabel (TB).
Ik slaag er niet in om binnen mijn (werkende FrontPage) Select query (A) een nieuwe werkende Select query (B) te maken die de naam uit de tabel (TB) detecteert aan de hand van het hetzelfde nummer uit tabel (TA).

Is er iemand die mij kan helpen om (in FrontPage Code) de passende Select query (B) te bouwen die met het nummer uit tabel (TA) de passende naam vindt in tabel (TB).
Per saldo zijn dan op het scherm de verrichtingen gekoppeld aan een naam.

Dank - Leifoet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan