Wps lichtje gaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricksikken

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2015
Berichten
6
Heb een Telfort modem en heb laatst een wifi repeater (gembird) geïnstalleerd. Het wps lampje op het modem is groen en vindt de repeater. Na 15 minuten is het wps lampje echter weer uit. Hoort dit zo?

Op de Gembird wifi repeater brandt alleen een constant blauw lampje.

Gaat er iets fout? Of is het normaal dat het wps lampje weer uit gaat?

Gr. Rick
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij helpmij.nl

en wat zegt de handleiding van het modem hierover?
 
en wat zegt de handleiding van het modem hierover?

Niet zoveel. Alleen dat het groene lampje na 2 minuten aangaat bij een succesvolle verbinding. Dat heeft hij ook gedaan, maar hij gaat weer uit. De repeater ligt momenteel op 3 meter afstand dus hij kan niet out of reach zijn geweest.
 
welk merk en type modem heb jij van telfort.
 
hoi hoi ricksikken

Deze blauwe lichtje op gembird is teken dat jij p-erfecte verbinding met repeater hebt ... :thumb:

kijk even een citaat uit een ander forum ...:D

CITAAT : = zei:
Als het blauwe onderste lampje brand en de boogjes daarboven groen zijn gekleurd dan werkt de repeater naar behoren.
Als het groene lampje na de installatie nog brandt, dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan met de installatie.

Nog even een handleiding op YouTube over gembird instellingen nakijken ? :D -->> KLIK
 
Alleen de groene lampjes boven de blauwe doen niet zoveel. En kun je bevestigen dat het normaal is dat het wps lampje van het modem uitgaat na een tijdje?
 
Beste ricksikken goedemorgen,

Dit over blauwe lichtje heb ik van deze pagina kijk even ... -->> KLIK en volgens mij begreep ik ook van paar mensen hier dat
je niet zoveel opletten op groene lichtjes meer hoef, zodra blauwe AAN staat of aan is alles met verbinding en instellingen in orde is ..
Dat zijn geen mijn woorden maar dat zijn allemaal tips van een ook mijn ENGL een forum, bovendien hierboven op gebruikers handleiding link ook ..

Ik ken gembird niet en heb ik nog niet gebruikt, was ik van plan voor mij AVM FRITZ!WLAN Repeater 1750E Extender repeater kopen die is mij door mijn club aanbevolen ...:(

Kijk even ook hieronder van alle Gembird types ( ALS je dat wil ! ) een PDF handleiding in het NL over en daar moet je over die lichtjes ietsjes meer kunnen lezen ...

1)- Gembird WNP-RP-002 ==>> KLIK

2)- Gembird WNP-RP-001 ==>> KLIK

3)- Gembird WNP-RP-003 ==>> KLIK
 
Laatst bewerkt:
Even over wat 'normaal'/standaard is:
Het indrukken van de WPS knop op een router stelt verbindende apparaten in de buurt in staat om via hún WPS knop de instellingen te krijgen van de router.
Uiteraard is dit voor een korte periode, want anders kan alles/iedereen verbinden via WPS als ze maar een poging doen en in de buurt van de router zijn.

Dus als WPS op de router, na activeren, een kwartier open staat is dat dus eigenlijk best heel lang, eerlijk gezegd.
Ik meen me te herinneren dat WPS 1 gebruiker in staat stelt via WPS te verbinden, en voor een volgende de WPS knop opnieuw moet worden ingedrukt op de router.
Dus ik verwacht dan dat het WPS lampje vanzelf uitgaat na een time-out waarde (bij jou blijkbaar een kwartier) als niemand van die geactiveerde WPS gebruik maakt (dus niemand via WPS verbindt terwijl wel het WPS knopje was ingedrukt op de router).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Prima, hierbij is ook ROYONIX bedankt, vanwege zijn uitleg over het blauwe lampje op de gembird.
Ik heb nog wat extra zaken geschreven in mijn vorige posting die mogelijk relevant zijn.

@ricksikken: Graag nog de vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan