Na 19:00 Heel slecht internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisPet

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2015
Berichten
6
Goedenavond,

Ik heb sinds een maand in de avond heel slecht internet van tele 2 wat op zich al 6 jaar goed bevalt maar ze kunnen me nu niet meer verder helpen zeggen ze en geven mij de schulD!?
Hieronder zal ik een lijst geven wat er allemaal gebeurd is in de maand dat ik bezig ben met tele 2 om het probleem op te lossen.

Na het eerste telefoontje werd er gezegd dat het aan mijn modem kon liggen deze was namelijk al 6 jaar oud en was misschien een logische verklaring.
Na het modem aan te hebben gesloten kwam hetzelfde probleem weer terug.
Smorgens overdag en snachta heb ik een internetsnelheid draadloos van ongeveer 11 down 3 up en een latency van 36 wat normaal is voor ons aangezien wij hier geen sneller internet kunnen krijgen.
Dit is overigens draadloos getest. bekabeld liggen de resultaten iets hoger.

Na veel over en weer gebeld met tele 2 heb ik er toch een monteur uit kunnen trekken aangezien de tele 2 deze niet wou sturen aangezien vanaf hun plek mijn internet goed doorkwam.

Toen de monteur hier was constateerde hij meteen dat de aansluiting die mijn meterkast in komt erg geoxydeert is en heeft de aansluiting vervangen.
De monteur heeft ook aangegeven en in het rapport geschreven dat bij terugkomen van het probleem mijn kabel van de straat naar mijn meterkas vervangen dient te worden.
Ook heef hij dit in het rapport gezet.

Dit was twee week geleden.

Toen was het internet weer goed ik heel blij en kon savonds weer even een lekker potje gamen.

na 4 dagen begon het gekloot weer maar ik had het druk en het was sweekends dus ik dacht bel maandag weer. toen was mijn internet weer goed dus meneer van tele2 zei tegen mij dat ik weer moest bellen als het slecht was zodat ze dat konden meten en door konden geven aan de kpn.

Dus deze avond weer gebeld en het probleem word nu in mijn schoenen gelegd dat ik hier een apparaat heb die na 19.00 mijn internet leegtrekt wat natuurlijk kolder is.

Maar goed nu sta ik er dus alleen voor en wil een ict bedrijf laten komen waarna ik de rekening naar tele 2 kan sturen want ik heb er hier alles aangedaan. hieronder geef ik een lijst en kan misschien best wat vergeten maar dit is wat ik heb gedaan om hier alles optimaal te krijgen:

Windows opnieuw geinstalleerd dit om virussen uit te sluiten
Beveiligingen in de modem aangepast
Kanalen in de modem aangepast op basis van InSSider gegevens.
Kabel naar mijn modem vervangen.
Bedraadt testen met nieuwe kabels met alles uit verder in huis wat mb's kan weghalen.

Ik hoop dat ik hier een antwoord van iemand kan krijgen ik word er zelf helemaal gek van

Groet Dennis Pettinga
 
Welkom op het forum, Je hoeft je voor en achternaam niet te noemen en de robot van Google maakt het ook niet uit.

Het bericht spreekt niet van hoe langzaam de verbinding is maar veel langzamer dan de waarden waarmee jullie tevreden zijn dat kan haast niet. Ik ben bij KPN+bellen en had altijd 13, na upgraden van hun netwerk in mijn wijk 19 en nu zelfs 28. Toen ADSL nog slim bellen heette was het trouwens slechts gemiddeld 4 of 5 Mbps.

Test eens met een representatieve test zoals deze: http://www.speedtest.net De resultaten kan je eenvoudig delen zoals hier onder met een link voor een forum.



Er is altijd wel een bepaalde invloed van het bezet zijn van het netwerk. Misschien dat een andere bezoeker daar meer over weet. 20:00 uur is wel het tijdstip dat veel televisies aan zullen gaan.

Je staat natuurlijk niet sterk wanneer je de provider rekeningen gaat sturen. Mocht je er niet uit komen dan is overstappen nog een optie.
 
Lijkt mij niets te maken te hebben met wat dan ook, maar gewoon dat de backbone van tele 2 vanaf de wijkcentrale na 19:00 uur zwaar wordt belast. Bedenk dat 'spitsuur' op Internet (voor privé abonnementen) tussen (ong.) 20:00 en 22:00 uur ligt.
Dat zou dus betekenen dat je in spitsuur minder Internet-performance hebt, maar dat dat niet ligt aan jouw verbinding maar dat anderen die op dezelfde wijkcentrale zijn aangesloten de backbone voltrekken (bijv. met downloads etc.)

Beetje raar dat tele 2 meteen jou van dat downloaden beschuldigt, alhoewel je niet duidelijk maakt of dat inderdaad wordt gedaan vanaf jouw netwerk. :rolleyes:
Doe jij dit niet, dan zou ik terug bij tele 2 aankaarten dat de backbone vanaf de wijkcentrale mogelijk (na 19:00 uur) overbelast is en ze, indien ja, hopelijk daar iets aan kunnen/willen doen.

Tijs.
 
Probeer een test vanaf een computer want misschien is de opslag en verwerking op de telefoon wel langzaam.
 
Testen worden ook op de computer gedaan zowel bedraad als draadloos. ze geven allemaal hetzelfde resultaat. Alleen is de info via de telefoon makkelijker over te zetten aangezien daar alles netjes in opgeslagen staat. ik zelf denk aangezien de monteur het ook heeft gezegd dat mijn aansluiting naar mijn huis geoxydeerd is en denk dat hij daardoor de piek in het internetgebruik niet aankan

Groet Dennis
 
Bij mij kennelijk ook want ze hebben het hier, tussen mij en het kastje, op andere aanwezige kabeltjes aangesloten en maar dan had ik opeens geen verbinding meer. Hoe is het signaal bij andere gebruikers? Je zou mensen kunnen vragen om hun snelheid ook te testen met de Peerby app. Peerby is spullen lenen of diensten verlenen aan mensen in de buurt. Trouwens: bij tele2 kunnen ze de verbinding zien dus dan zou er daar uitsluitsel moeten zijn over of deze goed is tussen hun en de router.

Wat het ook is, bij deze lage snelheden is de levering wanprestatie.
Een abonnement biedt bepaalde snelheden aan en daar kan je de aanbieder aan houden, wanneer je al je geld terug vraagt. Met die snelheid en deze onzekerheid kan je op Internet helemaal niets beginnen.
 
Ok, dan zijn er inderdaad 2 zaken die je kunt aankaarten bij tele 2:
a. Te weinig bandbreedte tijdens piekuren op de backbone van de wijkcentrale
b. Dat verhaal dat de kabel van de straat naar de meterkast vervangen moet worden

Eerlijk gezegd (zie ook mijn eerdere posting) verwacht ik veel meer van a. dan van b., gegeven dat het een piekuur-gebonden probleem is dat je hebt.

Tijs.
 
Net contact gehad met tele2.
meneer heeft toegegeven dat ze capaciteit problemen hebben en dat 1 van de gevolgen is/kan zijn. Nu is toegezegd dat de storing binnen 4 dagen is opgelost.

Laten we het hopen.

Ill keep you posted!!

Groet Dennis
 
Tot zover: Graag gedaan.
We horen graag wat tele 2 voor je gedaan heeft, later.

Tijs.
 
Nou hier zijn we weer, net gebeld met tele 2 internet wordt alleen maar slechter,
Tele 2 geeft toe dat er een storing is en er meerder klachten uit de regio komen.
Meneer zij dat ze met het probleem bezig zijn maar niet kunnen zeggen wanneer het klaar wordt gemaakt.
Oftewel pech gehad !! Wat een stelletje prutsers daar.
Ik heb mijn beklaag al bij het opta gedaan nu nog overstappen en een dikke middelvinger voor Tele 2.

Groet Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan