• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere cellen vergelijken met meerdere andere andere cellen en valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwlkr

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
35
Hoi,
ik ben bezig met het maken van zelfplantool. In deze tool moeten medewerkers hun diensten kiezen.
Per dag is er van iedere dienst één dienst beschikbaar.

Onderaan de dag moet er nu een vergelijking komen, waarin de beschikbare dienst vergeleken worden met de diensten waarop mensen zich ingeschreven hebben.
Als alle diensten gekozen zijn, dan moet er iets van "ok" komen te staan, of de cel groen.
Als niet alle diensten gekozen zijn, dan zou het te gek zijn als er staat welke diensten nog niet gekozen zijn of (makkelijker :)) de cel rood blijft.

om m'n vraag wat meer helder te krijgen, in de bijlage wat ik nu heb.

Bekijk bijlage zelfplantool.xlsx

Alvast bedankt voor de hulp!
groet, Ben
 
Mijn suggestie zou zijn zoals in de bijlage.
Ik heb bewust geen gebruik gemaakt van voorwaardelijke opmaak, omdat de praktijk leert dat de VO-regels bij dit soort werkbladen binnen de kortste keren gaan fragmenteren.
 

Bijlagen

  • zelfplantool MB.xlsx
    17,5 KB · Weergaven: 37
Voor de eerste week heb ik iets ingevoegd zodat je geen 2 gelijke keuzes kan maken(of handmatig natuurlijk)
 

Bijlagen

  • zelfplantool MB.xlsx
    18,4 KB · Weergaven: 27
of zo iets dat beperkt je invoer:
 

Bijlagen

  • zelfplantool met hulp cellen.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 35
Wow! drie zeer bruikbare reacties. Super bedankt voor jullie snelle hulp, ik ga er weer mee verder mee aan de slag. Ben er erg blij mee!
 
Hoi,
ik ben met de het exceldocumentje aan de slag gegaan, en loop tegen het volgende aan:
niet alle teams die dit rooster gaan gebruiken, hebben dezelfde samenstelling van diensten. Het was mijn bedoeling dat ze dit onderin het exceldocument konden aangeven. Geen rekening houdend met de rekensom die er gemaakt wordt om de duur van de diensten bij elkaar op te tellen. Als er een dienst toegevoegd wordt in C59, dan wordt die dienstduur dus niet meegenomen. Dat is dus niet echt een handige oplossing van mij.
Weet iemand hoe je dit slim kan oplossen?


concreet:
ik wil graag onderin het exceldocument (C52 tm C60) kunnen aangeven welke diensten er zijn, met daarachter de duur van een dienst
in het dropdownboxje moeten deze diensten verschijnen (C3, C5, C7 en verder)
als er een dienst gekozen wordt, moet de corresponderende duur (F52 tm F60) van deze dienst onder de cel (C4, C6 etc) worden gezet
Als er een dienst gekozen is, moet de dienst verdwijnen uit de dropdown, maar dat is nu al zo (tot en met zondag, daarna gaat het fout?)


Mocht ik niet duidelijk zijn, dan licht ik graag nog iets toe.
Alvast bedankt!
groet, Ben
 

Bijlagen

  • zelfplantool v2.xlsx
    30,7 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan