DHCP Server lease werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
259
Hallo allemaal,

Ik heb een server gekocht met windows server 2012 r2 er op. Nu wil ik die graag ook als een dhcp server gebruiken. Hij heeft 2 netwerk kaarten.
Nu heb ik de scope goed ingesteld, maar ik krijg maar geen leases. Er staan geen computers bij het kopje leases.
Ik heb nu de experia box v8 met glasvezel. Vroeger werkte het met een oude server waar windows server 2012 opstond wel. Zonder iets aantepassen in de experia box.

Wat nu?
 
a. Je moet de dhcp server "authorizen". Zie hier. Ik geloof dat dat "activeren" heet in de NL variant, trouwens.
b. Ook kunnen er problemen zijn met het dhcp database-bestand (ik meen in de c:\windows\dhcp map), of als de realtime scanner van anti-virus ook die map (met de bestanden erin) "bewaakt".
c. Als er ook een andere dhcp server op het netwerk wordt gedetecteerd (jij weet of dat inderdaad het geval is) dan trekt Windows Server zich als dhcp server terug totdat die andere dhcp server niet meer actief is. Wordt (uit mijn hoofd) iets als "rogue dhcp server detection" genoemd.

Ik vermoed sterk dat het probleem in a. zit, trouwens.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
A is het niet. heb het even gecheckt. hij is geauthorized.

Ik heb geen DHCP map in mijn C:\Windows\.

Er is een andere DHCP server op de kpn experia box. maar het heeft eerder wel gewerkt op een andere server.

EDIT :
Altijd handig om ook even een vast ip adres aan de server toe te voegen.
soms ligt de oplossing heel simpel! was het helemaal vergeten om dat te doen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan