DVD Recorder blijft maar draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
246
Als ik een CD of DVD in mijn DVD brander doe dan blijft hij maar draaien. Hij is nog niet zoveel keer gebruikt dus daar kan het niet aan liggen. Kan iemand mij misschien helpen om hiervan af te komen ? Alvast mijn hartelijke dank daarvoor.
 
Doet hij dat mel elke willekeurige schijf die je erin stopt of alleen met een bepaalde schijf..?
Maakt het uit of het een cd of dvd is die je gebruikt..?
 
Ik druk op het knopje van de DVD recorder en dan leg ik de CD of DVD erin en druk weer op het knopje en dan blijft hij maar draaien.
 
Hallo, Wordt het wel gelezen dan? Als dit niet zo is, dan sluit het deurtje mogelijk niet helemaal, druk er bij het dichtdoen nog eens extra tegenaan.
 
Het klepje gaat wel goed dicht, maar hij maakt wel een gek geluid, alsof hij iets niet pakt.
 
Als er nog garantie op zit dan terugbrengen.
Een speler/recorder zonder garantie kan je open maken en dan de lade zo naar buiten bewegen dat het raderwerk een tandje verder zit. Wanneer er wat vet op de lens zit dan blijft de laser ook zoeken naar het eerste spoor. Meestal kan je zoiets wel zien zitten. Let op, de lens is meestal van plastic.
 
Er bestaan toch ook discs om je lens schoon te maken ? Kan ik dat dan kopen ?
Ik had nog een vraag over een andere computer van mij. De DVD recorder leest geen Dvd's maar wel Cd's.
Deze is wel veel gebruikt. Ik dacht misschien is hij wel versleten, maar dan moet hij ook geen Cd's kunnen lezen.
 
In het verleden waren er cd- en dvd-stations. Een cd-station kon toen geen dvd's lezen.
Het ligt er dus aan hoe oud de computer / dvd recorder is.
Kan ook zijn dat het ding stuk is. Heb dat meermaals meegemaakt, wel dvd's lezen maar geen cd's, toen liep het ding vast..

Lens schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol, zo'n schoonmaak disc werkt niet is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Een DVD draait sowieso sneller, er staat ook meer op.

Ik heb wel eens een probleem verholpen met nieuwe firmware. Dit hebben veel spelers. Meestal, bij een wat oudere drive die niet meer lezen wil, kan je een mini schroefje iets verder draaien waardoor de kop meer stroom krijgt (als laatste redmiddel). Bij elke speler werkt dit weer anders en soms zijn deze zeer kleine regelaars haast onbereikbaar.

Ik heb hier wel laser reiniging schijfjes, daar zitten dan één of enkele stroken borsteltjes op en het lijkt mij goed waardeloos. Je zou via Peerby (leen spullen van mensen in de buurt) zo een setje kunnen lenen.
 
Ik heb nog iets vergeten te zeggen. Ik heb 1 DVD recorder en 1 DVD speler in de computer zitten. Maar beide spelen wel films af maar de DVD recorder kan wel een lege CD lezen en ook een gebrande CD, maar hij kan geen lege DVD+R lezen, maar mijn DVD speler leest soms een DVD+R, maar ook vaak niet. Moet er bij het icoontje bij deze computer ook +R staan ? Bij mij geeft hij dat nergens aan. Ik snap er niets meer van.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan