Unmountable Boot Volume – STOP: 0x000000ed error

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
913
dag iedereen
bij het opstarten krijg ik volgende bsod Unmountable Boot Volume – STOP: 0x000000ed

ik heb met hiren boot cd al liggen kijken maar als ik in mini xp opstart en deze schijf probeer te benaderen waar windows vista op staat krijg ik volgende melding (via dos )

"there is not enoug space on the disk"
als ik via mini windows xp in verkenner de schijf wil openen krijg ik ook de volgende error bericht.

iemand die mij verder kan helpen?

dank bij voorbaat
 
deze heb ik ook al gevonden en gelezen, daarom dat ik in ms-dos bezig ben en hang vast met de melding dat er niet genoeg ruimte op de schijf is dus voert hij die commando's niet uit.
ik heb al ruimte vrijgemaakt via de hirenboot cd er zou een 552 mb ruimte zijn maar nog krijg ik die melding als ik die partitie wil bereiken of via dos er enige dingen op uit te voeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een schijf voor Windows heeft minimaal 15% vrije ruimte nodig dus kennelijk moet je nog meer ruimte vrij maken.
 
ik heb 12 gb nu vrijgemaakt maar krijg in dos nog altijd dezelfde melding

in linux kan ik de schijf waar windows opstaat benaderen maar in mini windows xp (van de hiren cd ) kan ik hem niet benaderen alleen als ik hem mount met een van hirens programma's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een overbodige vraag maar probeer je wel de juiste C schijf te benaderen?
Als je vanuit Hirens werkt is je originele C: nl niet langer C: maar wordt daar meestal D: of E:
De C: in hirens is meen ik alleen ramdisk of de cd
 
jip pak de goede schijf de andere schijven die ik benader via mini windows xp zijn de d schijf (dataschijf) en de schijf waar mini xp op draaid en de cdrom schijf de enige die overschiet is die schijf de grote klopt en als ik die in windows xp (mini) die schijf mount aan een andere letter komt die data vrij
 
Heeft u al geprobeerd de Windows installatie schijf in te voeren? Voordat je de optie Repareren krijgt kan Windows een fout gevonden hebben met het opstarten, die dan automatisch hersteld wordt. Dit is de kortste klap maar het kan ook een harde schijf probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
jip die heb ik al geprobeerd maar dat doet niks zegt dat hij het opgelost heeft en een chkdsk gedaan heeft maar zonder resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
deze heb ik ook al gevonden en gelezen
jip die heb ik al geprobeerd maar dat doet niks
Wellicht handig om te vermelden wat je allemaal wél gedaan hebt, dat voorkomt overbodige vragen en kan er wellicht sneller een oplossing worden geboden.
Deze optie al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan