Windows kan geen certificaat vinden om zich aan te melden bij dit netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Net Windows XP geïnstalleerd (NA een Crash en niets meer voor oplossing kon zorgen) op mijn Desktop-PC.

Werk voor internet met een Dongel en TP-Link-driver voor de verbinding met mijn router Sitecom Wireless 300N XR Router WL-303
en dus internet.
De signaalsterkte is Uitstekend, maar GEEN verbinding met mijn netwerkverbinding.

VOOR deze installatie werkte e.e.a. zonder enig probleem, daar begrijp ik dus geen snars van.
Het enige is, dat de betreffende Desktop-PC enige tijd geleden heeft gewerkt op een vaste verbinding (met kabel dus)
en vervolgens in huis naar een andere plek is verhuisd en daar toen via de Dongel het internet op kon.
 
Ik lees daar het volgende :

Indien je het vinkje bij “IEEE 802.1X-verificatie voor dit netwerk inschakelen” niet kunt aanvinken of uitvinken, verbreek dan de verbinding met je draadloos netwerk, verwijder het profiel van je draadloos netwerk.

Wat is het profiel en waar vind ik dat ?
Bovendien kon(kan) ik het vinkje WEL uit zetten, maar het heeft nog niets geholpen; ik blijf dezelfde melding krijgen.

Heb de TPLINK driver (voor verbinding van de Dongel met de router) ok al 'n keer ge-UN en weer ge-INstalleerd.

Overigens komt NIET het schermpje waarin je, je routerpassword kunt invullen
 
Laatst bewerkt:
Dit is nogal simpel verklaard: Je hebt XP geïnstalleerd, maar XP kan niet met WPA/WPA2 wifi netwerken overweg als niet SP2 of SP3 is geïnstalleerd. Dus gaat XP er (nu) vanuit dat je een 802.1x netwerk hebt, terwijl dat niet het geval is.

Dus dit is het eerste wat je moet gaan doen: SP3 downloaden en installeren op die XP pc. link naar het SP3 installatiepakket voor Windows XP NL

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt. Ga er meteen mee aan de slag en laat e.e.a. hier weten.
 
SP3 geinstalleerd, PC opnieuw gestart, maar komt bij opstarten telkens terug in
scherm waar je kunt kiezen voor veilige opties, windows normaal starten e.d. PC zit in een loop.

Dat SP3, zijn daar atomatisch SP1 en SP2 inbegrepen, of moet je die SP1 en 2 eerst downloaden en installeren ?
 
Je kunt SP3 direct installeren, je hoeft niet eerst langs SP1 of SP2.

Eerst maar eens XP in Veilige modus opstarten en dan via Systeemherstel SP3 deïnstalleren.
Je zou daarna kunnen kijken of SP2 wel goed installeert. Dat is genoeg voor WPA/WPA2 ondersteuning.

Tijs.
 
Bij poging sp1aexpress_nl.exe te installeren, krijg ik de melding
dat eerst servicepack SP1 geïnstalleerd moet worden. Die kan ik niet vinden ? Weet iemand waar ik die kan downloaden ?
 
Blijkt inderdaad dat SP3 niet zonder SP1(a) of SP2 kan worden geïnstalleerd: "Je kunt SP3 alleen installeren als Windows XP Service Pack 1a (SP1a) of Service Pack 2 (SP2) is geïnstalleerd."
hier kun je SP1a volledige versie downloaden.
Hopelijk kun je die wél installeren.

Tijs.
 
Bedankt, ga ik doen.

Overigens vond ik ook nog deze file . . . . WindowsXP-KB932823-v3-x86-NLD.exe
Hoort die bij SP3 ? ?
En welke betekenis heeft deze . . . WindowsXP_UpdateAgent30-x86.exe . . . . moet deze NA SP3 te worden geïnstalleerd ?
 
Geen idee, ga ik ook niet uitzoeken.
Gebruik gewoon Windows Update zodra sp1a en sp3 zijn geïnstalleerd.

Tijs.
 
Opnieuw downloaden, dan. Moet (zodra volledig succesvol gedownload) uiteindelijk 123 MB groot zijn (129.155.168 bytes).
Bij mij werd de download ook een paar keer onderbroken, vandaar.

Uitpakken met 7-zip etc. werkt niet, dus je moet het bestand zichzelf laten uitpakken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het pakte zichzelf niet uit. Er werd juist gevraagd : "Met welk progr. uitpakken". Vandaar dat ik probeerde te unzippen.
Ik kreeg van iemand een Win XP - Pro CD-ROM.
Dat ga ik maar doen, want dit wordt een gebed zonder einde.
Kan ik bij deze XP-PRO wel na installatie de SP3 installeren ?
 
Ik heb hier (ook onder XP) geen problemen gehad met het starten (en dus ook uitpakken) van het bestand. Mijn tip blijft van de vorige posting blijft dus staan.
Ik neem aan dat het uitvoeren van andere .exe bestanden (denk aan notepad.exe (= kladblok)) gewoon werkt op die pc, dus het er niet aan ligt dat de extensie .exe nu verkeerd gekoppeld is.

Met een XP Prof versie kun je hetzelfde probleem ondervinden, tenzij SP1 (of SP2) al geïntegreerd is in de installatie-cd, waarna je SP3 kunt installeren of zelfs heel SP3 er al in geïntegreerd is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan