DNS Server error

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
259
Hallo allemaal,

Ik heb weer een probleempje. Sinds een paar dagen heb ik alles werkend op mijn server gekregen, De DHCP en DNS en ADDS en NAP.
Alle computers en a zijn met de DNS server verbonden. soms werkt het perfect, en soms dan zegt hij ERR_NAME_NOT_RESOLVED of DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG, ook in windows geeft hij soms een beperkte verbinding, ik probeer het dan met de probleem oplosser op-te-lossen maar dan geeft hij de fout : DNS server not responding. De ene webpagina werkt dan wel, andere weer niet. Bijv Google werkt prima en Youtube niet.

Ook heb ik GEEN internet toegang meer op de server. er staat ook beperkte verbinding bij het LAN icoontje.
Vanmiddag werkte alles nog goed. ik had internet toegang op de server, maar hij gaf wel al de DNS errors aan af-en-toe.

Server specs :
Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet (Ik heb een Gigabit netwerk) (VAST IP ADRES : IP = 192.168.2.30 SUBN = 255.255.255.0 GATEWAY = Niks PRIMDNS = 127.0.0.1 SECDNS = NIKS)
Realtek RTL8139/810x Fast Ethernet NIC (Staat uit. wordt niet gebruikt. is ook maar een 100mbit/s kaart.)
Windows Server 2012 R2

Ik gebruik zelf Windows 10 Pro en Windows 7 Enterprise.

Wat moet ik nu doen om weer internet te krijgen op de server, en de DNS errors te voorkomen??
Als ik probleem oplosser op server doet verwijderd hij het vaste ip adres. hij zegt dat DHCP uit staat.

EDIT :
Ik kan ook GEEN YouTube of Rabobank gebruiken. de apps zeggen dat ik GEEN internet heb.
 
Laatst bewerkt:
Zonder gateway op de (DNS-)server kan die niet naar Internet en (dus) ook geen DNS resolving doen voor je DHCP/DNS clients.
Fix dat dus eerst op de server.

Tijs.
 
Wat moet de gateway worden dan?
192.168.2.254 is het IP van de experia box. dat is ook standaard de gateway.

Sherin Bloemendaal
 
Dan inderdaad 192.168.2.254 bij de IPv4 instellingen van de server als Standaardgateway invullen en op OK klikken.
PS: Ik neem aan dat in de DHCP scope ook dat 192.168.2.254 aan de clients als Standaardgateway wordt doorgegeven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt. Bij DHCP manager staat : 003 Router | Standaard | 192.168.2.254 | None
Ik heb gateway toegevoegd aan server. nog steeds geen internet. Ik restart de server nu even om te kijken of dat helpt.

Sherin Bloemendaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan