Google map object in Access formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste OctaFish en Alphamax

Ik ben er nu al achter gekomen dat wanneer je meerdere locatiepunten inclusief labels (markers) binnen Google Maps wilt gebruiken je een browser moet openen en javascript code mee moet geven.
Ik ben de hele dag al bezig maar kan weinig vinden waar ik verder mee kan.
Heb een van jullie een werkend code die ik kan kopieren zodat ik daarmee verder kan?
Met voorbeeldcode kom ik vrijwel altijd verder.
Ik heb diverse codes van het internet gekopieerd maar uiteindelijk werkt het niet of is het niet hetgeen wat ik zoek.
Ik hoop dat jullie iets hebben want ik begon gisteren avond met een weekend dat nu al perfect is echter maak ik me enorm zorgen of ik uberhaupt resultaat zal boeken.
 
Hoe worden de gegevens aangelverd? alleen maar in access? of ook in json, xml, csv of een ander eenvoudiger formaat.
Mischien is het makkelijker om iets te schrijven in javascript binnen een browser die de gegevens uit de access database haalt.
Kunnen er meerdere tijden van meerdere voertuigen per locatie/label bestaan?
In al je voorbeeldbestandjes staat geen latitude/longitude/tijd tabel.
Het komt op mij over dat je sector- en rondetijden op een kartbaan wil bijhouden.
Misschien dat je in het "javascript" gedeelte van dit forum meer succes hebt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je de 1e database bekeken.
Deze database heb je wel latitude longitude en tijden.
Bekijk bijlage webbrowser2.rar
Ik haal de data uit een SQL server en Access is de omgeving die de data inregelt.
Wel heb ik gisteren gezien dat je inderdaad een bestand met javascript via Access om de locatiepunten met labels aan te maken.
Ik kreeg deze methode niet aan de praat maar volgens mij hebben jullie al dit eerder gedaan.
Je maakt een bestand aan en waar je de javascript in plaats inclusief de Google Maps code.
Vervolgens open je dit bestand in internet Explorer en de locatiepunten met labels worden afgebeeld.

Vraag aan jullie is hebben jullie voorbeeldcode om via acces zo'n bestand aan te maken en te openen?
Het jacascript gedeelte kan ik wel fiksen en het is niet mogelijk zonder Access dit te doen.
Het betreft een grote loods met vorkheftrucs waar men in bepaalde gevallen eea gevusualiseerd wilt hebben op bepaalde tijdstippen.
 
Ok, gevonden, ben oorspronkelijk exceller
 
Ik ben ook niet vies van een excel oplossing hoor haha... Ik kan die vertaalslag wel maken naar Access.
 
Hier een eerste begin in excel.
Zet de 2 bestanden op de harde schijf.
Pas eventueel het pad en benaming aan in cel H2.
Klik op de knop en:
  1. De cellen worden vertaald naar een javascript array
  2. Het html-bestand wordt hiermee aangepast
  3. Een aparte instantie van internet exploren springt open (met de webbrowser kan je geen javascript draaien) en laat het html-bestand zien
Opmerking: er zit wel een google api-key in van iemand anders, mocht je hiermee serieus verder gaan, maak dan een eigen api key aan.

laat even weten wat er goed is en wat er beter kan, er is nog meer mogelijk qua gebruiksgemak
 

Bijlagen

  • helpmij richard99 meerdere locaties met info op google maps.zip
    18,2 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan