malwarespawner
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 sep 2012
Hallo. Ik heb een vraag over mijn MSI k9n6pgm2-v2 moederbord. Er is helemaal niets mis met de computer zelf, alle hardware werkt prima, maar er is toch iets wat me in de weg zit. Deze Computer kwam met 4GB RAM. De computer heeft 2 slots om DDR2 RAM erin te doen, maar 1 slot werkt gewoon helemaal niet meer, hoe vaak ik ook blijf pruttelen (miss. gebogen pinnen), de computer blijft dan steeds piepen (3x AKA Geen RAM). Bij de andere slot moet je echt nauwkeurig zijn om dat ding aan de praat de krijgen. Ik wissel soms wel eens een harde schijf met de ingebouwde DVD-speler, maar daarna kan de PC toch het RAM niet meer herkennen.
Specs:
Cooler Master RP-550-PCAP 550W Power Supply
MSI K9N6PGM2-V2 Moederbord
AMD Phenom II X2 550 Dual Core Processor (AM3 Socket);
ATI Radeon HD 5450 Videokaart (PCI-E);
1x IDE (master+slave) Slot + 2 Sata slots.
1GB RAM (ja maar 1GB op zo'n krachtige PC)
Mijn vraag is: Is er een mogelijkheid om de gebroken slots te kunnen repareren zonder nog meer schade aan te richten?
mvg
Ray van der Horst
PS. Als ik 1GB RAM in de slot doe geeft de BIOS (en Windows) 1GB aan, maar bij 2GB geeft deze ook maar 1GB aan. Ik gebruik nu Windows XP Pro 64-bit sinds dit de enige besturingsysteem waar 1GB voldoende is
Specs:
Cooler Master RP-550-PCAP 550W Power Supply
MSI K9N6PGM2-V2 Moederbord
AMD Phenom II X2 550 Dual Core Processor (AM3 Socket);
ATI Radeon HD 5450 Videokaart (PCI-E);
1x IDE (master+slave) Slot + 2 Sata slots.
1GB RAM (ja maar 1GB op zo'n krachtige PC)
Mijn vraag is: Is er een mogelijkheid om de gebroken slots te kunnen repareren zonder nog meer schade aan te richten?
mvg
Ray van der Horst
PS. Als ik 1GB RAM in de slot doe geeft de BIOS (en Windows) 1GB aan, maar bij 2GB geeft deze ook maar 1GB aan. Ik gebruik nu Windows XP Pro 64-bit sinds dit de enige besturingsysteem waar 1GB voldoende is
Laatst bewerkt: