recovery partitie verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.

terrortact666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2015
Berichten
4
De laptop van mijn zusje is zo traag geworden en krijgt alleen maar foutmeldingen dus ik wilde hem helemaal leeg maken maar de herstel partitie is verwijdert en ook heeft ze de herstelschijf niet meer. Hoe kan ik hem terug zetten naar de fabrieksinstellingen? Ik had al een Windows vista home premium gedownload en geïnstalleerd maar als ik dan de licentiecode die onderop de laptop staat invul dan krijg ik de melding dat het niet de juiste code is. Het gaat om een packard bell easynote mh45 met Windows vista home premium 32 bit
 
Kan niet meer als je de herstelschijf verwijderd hebt..... of je moet een DVD gemaakt hebben waar alles ook op staat..
Zoeken maar en wees creatief om de legale key die je al hebt toch te kunnen gebruiken.
Er staan in de zoek hieronder wel tips in forums. Zoek zelf de legale er tussen uit waar je een DVD zonder key kunt downloaden. je kunt pech hebben dat het geen NL is....

https://www.google.nl/search?q=Wind...rome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Edit : de link van buick stond bij mij boven aan.... wist niet zeker of het allemaal legaal was, dus vandaar mijn post zo "opgelost"...
 
Laatst bewerkt:
Die had ik gedownload maar dat is de Engelse versie en via de site van packard bell lukt het niet omdat deze laptop van 2011 is dus die word niet meer ondersteund
 
Wil alleen als je aan een oem dvd van dezelfde oem versie via de laptop leverancier of torrent kunt komen, je key kun je via de sticker op de notebook vernemen.
 
Misschien is herstel van de formattering van één of meerdere verwijderde partities de oplossing. Daarvoor moet je een bootdisk maken met bijvoorbeeld CDBurnerXP en bekijken of een programma in ieder geval de herstelpartitie terug zou kunnen vinden.
 
Op Marktplaats worden originele Vista DVD's al aangeboden vanaf 15-20 Euro (nieuw)
 
Persoonlijk zou ik dan liever gaan voor windows 7 en dan eventueel upgraden naar windows 10
Vista ondersteuning is al grotendeels gestopt dus daar kom je niet veel verder mee. En Vista was sowieso al geen goed OS.
 
Veranderen van besturingssysteem kan problemen geven met beschikbare drivers. Windows 7 is nog niet goedkoop te verkrijgen.
 
Ze wil de packard bell restore terug hebben. Dus als de laptop weer een keer opnieuw geïnstalleerd moet worden dat ze dan gewoon via f11 of via menu start--->alle programma's---->packard bell---->restore de restore kan doen zodat ze het zelf kan doen maar zonder de herstelpartitie gaat dat niet meer lukken neem ik aan?
 
Neen, lukt niet zo op deze manier. Je hebt de schijf toch helemaal schoon gemaakt?

De optie die door Alfred al genoemd is kun je proberen: probeer die verborgen partitie teru te vinden met recovery software.
Het forum staat vol met tips om dat te doen.
Of je doet het vanaf een bootCD met die software of je hangt de schijf via een geschikte stekker/doosje als usb externe schijf aan een ander systeem waar de recovery software opstaat. Op die probleemschijf mag je nu niks anders zetten anders gaat het mis, je mag alleen de verloren partitie herstellen.
http://www.hiren.info/pages/bootcd
of deze goed genoeg is?
Zoek even in het forum welke tool het beste is om de verloren partitie te herstellen.
(heb zelf wel bestanden gered met Testdisk en of GetDataBack) maar nog geen ervaring met zo een fout...)

Als de partitie hersteld is... schijf terughangen en dan kun je met F11 aan de slag...
 
Partitie herstellen zal weinig helpen ben ik bang. Dat werkt meestal alleen als er daarna niets met de harddisk gebeurd is en er is al een nieuwe Vista op geinstalleerd op de nieuwe partitie, dus naar alle waarschijnlijkheid zijn er veel bestanden al overschreven.
 
Kans op herstel is daardoor idd minimaal.. het valt te proberen...
Hij kan ook nog proberen een herstelpartitie van een exact identiek model te pakken te krijgen en die te gebruiken en dan eigen key aan passen...
 
Bedankt voor alle hulp.

Het is helaas niet gelukt dus ik heb er maar Windows 7 op gezet en meteen een herstelpunt gemaakt en een back-up cd mocht er dan weer iets zijn dan kan ze hem met die cd terug zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan