Virtuele windowspc verplaatsen naar andere PC mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Is het mogelijk dat ik op mijn PC een virtueel systeem aanmaak in VMware player of VirtualBox en configureer en dat later compleet overzet naar het systeem van een kennis?
Of gaat Windows dan moeilijk doen over nieuwe hardware? (bedoel niet de activatie maar meer drivers etc)
Dit omdat het normaal niet makkelijk is om een geïnstalleerde Windows naar een andere PC te verplaatsen. Ik werk wel regelmatig met VMware en virtualbox maar weet eigenlijk niet of zij de hardware van de host overnemen of eigen hardware emuleren.
 
Ik denk dat Windows dan wel moeilijk doet over processor en videokaart vooral. Waarom zou je dit eigenlijk willen? Je kan toch ook meteen installeren op de andere pc en daar configureren? Weet je ook meteen dat het goed zit.
 
Zou ook kunnen, alleen moet ik dan een kleine 150 KM met de auto :eek::D

Dus ik zat er aan te denken om hier bij mij een virtuele windows 7 machine te maken, dan de upgrade naar win 10 te doen en nadat alle updates etc klaar zijn, de hele virtuele pc image op een USB stick naar hem te sturen.
 
Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar helaas werkte het niet, ik weet niet of dat bij andere ook niet gaat werken aangezien ik een windows geïnstalleerd op een intel en vervolgens naar een amd processor overplaatste misschien kunnen jullie het over skype doen? Als je de imagefile naar hem toe stuurt. Succes! :)
 
Zou wel jammer zijn, want juist van virtualisatie zou je verwachten dat het uitwisselbaar is.
 
Dat kan, in het verleden zo vaak gedaan. Zowel XP als Win7 machines. Met XP zelfs 2x dezelfde machine (key) draaien
 
Die VMs kun je gewoon verplaatsen dat is geen probleem. Daar is deze techniek nou o.a. juist voor bedoeld.
 
Mooi! Dan ga ik daarmee aan de slag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan