tekst in paginaweergave aanpassen door script: text kleur Tooltip

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeraldWitte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2015
Berichten
2
Hallo allemaal ik ben opzoek naar een mogelijkheid om woorden op een html pagina door een script te laten vervangen door een word met bepaalde opmaak(kleur/ToolTip/Weergave van extra info in een specifiek element op de pagina).
ik wil graag dat deze procedure in een bestand kijkt waar ik de te vervangen woorden in heb staan en wat er mee moet gebeuren.

b.v. ik heb de volgende tekst staan:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

****************
wat ik nu wil is zonder de tekst in de HTML aan te hoeven passen dat een script bepaalde woorden vet maakt en een Tooptip weergeeft met een bepaalde tekst.

:eek: bv.:
Lorem vervangen door <b>Lorem,/b> met de tooltip: "Deze tooptip info zal weergegeven worden"
Duis vervangen door <b>Duis</b> met de tooltip: "Duis: is een word dat leuk klinkt echter niets betekend"

mijn doel is een script.js bestand te hebben waar de procedure/script in staat
Daarnaast een document waar de te vervangen woorden in staan en met de te plaatsen vervangende tekst en opmaak.
Dit om mijn html pagina zo schoonmogelijk en overzichtelijk te houden.

:thumb: Voorbeeld: op Wikipedia zie je regelmatig woorden als links staan welke naar andere artikelen doorlingen, het lijkt mij dat deze ook vervangen worden door links op basis van criteria, en niet allemaal handmatig gecode worden.

Graag hoor ik wat ik hier precies voor nodig heb en hoe ik dit op zet.
Met Vriendelijke Groet Herald,
 
Hoi,
euh?
Maar onder tooltips versta ik zoiets
Ga naar demo en klik op index, ga dan naar de witte circel of de link van Google dan krijg je een tooltip
 

Bijlagen

  • tooltip.zip
    28,3 KB · Weergaven: 84
Bedankt voor uw snelle reactie:

Ik weet hoe ik een <a href="#" title="Dit is de weer gegeven tooltip">Tooltip</a> maak.
Echter wat ik wil is zonder het aanpassen van mij teksten die ik op de pagina heb staan.
Dat een script de woorden herkent waar ik een standard Tooltip voor heb en die woorden op het scherm met de tooltip weergeeft.

Ik wil in een apart document de opsomming van de trigger woorden(de woorden welke een tooltip dienen te krijgen) en de te vervangen data hebben staan.


Het is net het zelfde als dat b.v. Notepad++ doet.
als je tekst typ en hij herkent bepaalde woorden als onderdeel van een script dan doet hij daar iets mee zoals een afwijkende kleur geven
Knipsel.PNG

zoiets wil ik dan ook maar dan dat hij b.v. de kleur van het word aan past en een tooltip er aan toe voegt en eventueel in een ander frame meer informatie geeft.
Ik hoop dat dit duidelijker is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan