Windows server 2012 R2 VPN Configuratie HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
259
Hallo allemaal,

Ik heb de Remote Access and Routing role geïnstalleerd op mijn server.
Ik heb alleen VPN gedeployed.
Vervolgens heb ik via Active Directory Users and Computers bij de gebruiker de Network Access Permissions op Allow Access gezet (Eigenschappen - Dial-in (tabblad).)
Daarna heb ik de poort 500 en 1723 geportforward. en ik kan ook verbinden met mijn client.
Ik heb verbinding met de VPN. maar de bedoeling van de VPN is dat ik kan verbinden met mijn server, daaronder valt dus Verbinden met server via lokaal ip (10.12.35.7) en ik wil graag een Network Drive Mapping gebruiken (Map Network Drive).
Het ip van vpn client is 10.12.35.71, ik heb een static adress pool gebruikt van 10.12.35.70 - 10.12.35.79 (10 adressen).

Ook als ik verbind met het client ip (10.12.35.71) dan verbind hij met mijn server i.p.v de client, ik connect via Remote Desktop.


Eigenlijk probeer ik dus de computer die bij mijn vriend staat te verbinden met mijn lokale netwerk via VPN.


Als het beetje onduidelijk is graag zeggen! dan probeer ik het wat duidelijker te vertellen.

Server :

Windows Server 2012 R2 Data Center met de volgende ROLES : DNS - DHCP - ADDS - ADCS - NAP - RAS - IIS

Alvast Bedankt
Sherin Bloemendaal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan