• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Excel-bestanden samenvoegen in 1 Excel werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

th0m4s

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2015
Beste Excel experts,

Ik ben op zoek naar een methode telkens 12 Excel-bestanden in 1 werkmap te plaatsen. Hierbij moeten de bestanden telkens op een vaste positie over 3 verschillende tabbladen ingevoegd worden.
De methode die hier wordt omschreven heb ik geprobeerd maar zonder succes. De gegevens worden namelijk onder elkaar ingevoegd en ik kan de code niet aanpassen naar wat ik precies wil.

In de Dropbox link staat een zip-bestand met daarin de 12 bronbestanden en de lege werkmap (waarin de 12 bronbestanden uiteindelijk terecht moeten komen).

Zet "werkmap-90-leeg" niet in de map waar de twaalf andere bestanden staan.
Code:
Sub hsv()
Dim bookList As Workbook
Dim dirObj As Object, filesObj As Object, everyObj As Object
Dim y As Long, x As Long, z As Long
Application.ScreenUpdating = False
Set dirObj = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").Getfolder("C:\users\hsv\desktop\Testmap")  [COLOR="#FF0000"]'aanpassen[/COLOR]
Set filesObj = dirObj.Files
  For Each everyObj In filesObj
             y = y + 1
    If y Mod 4 = 1 Then x = x + 1
  Set bookList = Workbooks.Open(everyObj)
  ThisWorkbook.Sheets(x).Cells(3, 1).Offset(, z).Resize(ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count, 5) = ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Value
             z = IIf(z = 18, 0, z + 6)
  bookList.Close
 Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Mooi te vernemen,

Dan rest nog deze vraag op opgelost te zetten in je openingspost.
Bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan