Website icoon als shortcut op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om een snelkoppeling naar een website te maken sleep ik in Firefox het bolletje links van de adresbalk naar m'n bureaublad:
IK.jpg
 
Ik had het ook al ergens gelezen dat je met favicon/icon zoiets kan verkrijgen maar veel info vond ik er niet over. Ik heb ondertussen al verschillende favicons/icons gemaakt (verschillende grootte, kleuren etc) maar tot nu toe lukt het niet om het in de snelkoppeling te krijgen.
 
ALS jij wel wil een eigen zelfgemaakte icon voor een web/site-snelkoppeling gebruiken dan moet je als eerst snelkoppeling op bureaublad maken .... en neem ik aan hoe dat moet dat weet je .... toch ?? :(

Vervolgens moet je op deze bureaublad-snelkoppeling met rechte muis-kant klikken en via eigenschappen ........ >> kijk plaatje onder !

>>Link.jpg <<== op die manier zoek je map waar jouw zelf aangemaakte icon is ! Ico.jpg
 
Laatst bewerkt:
Allen, lees in ieder geval #13 nog even.
En nogmaals, je kunt een faviconniet door een website op je bureaublad laten zetten!

1. De shortcut staat namelijk op je pc en de favicon op de webserver! Je zult dus altijd de favicon moeten downloaden en handmatig aan de shortcut koppelen.
2. Windows (of ander besturingssysteem) laat niet toe dat de browser met een script een shortcut op het bureaublad kan maken, wijzigen, kopieren of verwijderen!

De favicon staat wel in de favorieten van de browser. De favicon wordt bij elke browser anders bewaard en wordt ook weer verwijderd als je, bijvoorbeeld bij IE, de tijdelijke bestanden verwijderd. Bij Chrome gaat dit weer op een andere manier.

Soms (en soms dus !) een snelkoppeling als je op bureaublad plaatst krijgt geen bestaande favicon/icon van betreffende site mee
Je krijgt een favicon (=favorits icon) als op de webserver een favicon.ico bestand staat én een <link...> in de html van de pagina naar dit bestand staat. Voor verschillende apparaten zijn verschillende icons nodig, voor een iPhone een heel andere dan voor Windows.

.... als ik zelf een snelkoppeling naar een website maak staat daar het icoontje gewoon in
Klopt, maar dan doe jij het handmatig in plaats van dat de website (of een knop op de website) dit doet.

=> Oja.... de TS heeft dit gepost in HTML en niet in Windows!! Het gaat dus om een website op een webserver die iets moet kunnen doen en niet om icons of apps of andere dingen die op je pc staan!!!
 
Laatst bewerkt:
@ Hoi Bron

:thumb:Dat klopt ALLES wat je zei daar maar het is ook zo dat je niet altijd op een site favicon/of icon hebt, en dan moet je toch een tekentje of eigen icon gebruiken ....toch ?? :(

Zoals bijv. ( voorbeeld zei ik en er zijn ze ontelbaar nog ! ) kijk ==> DEZE !
 
@royonix => graag #13 lezen!!
hoe doe ik een bios updat (huh?) heeft er echt helemaal nix mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
:D Heh natuurlijk heeft niets te maken ... heh heh ..... tis slecht een site/pagina voorbeeld ( staat daar voorbeeld dus ! ) zonder favicon, .... en vraag was hoe haal je daaruit een favicon als die niet bestaat ??

En Bron .... op #13 staat niets ...:D maar natuurlijk snap ik je :D .....:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan