Geen geluid / WMP foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pompebled

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Berichten
47
Van de ene dag op de andere heb ik geen output meer van mijn geluidkaart (C-media PCI audio
):
- de paar systeemgeluiden die ik gebruik worden niet meer hoorbaar,
- Een CD afspelen geeft rode kruisjes in WMP
- Windows Media Player geeft rode kruisje bij elk nummer/album dat ik aanklik om af te spelen,
- Youtube filmpjes hebben geen geluid,
- het instelprogramma van de geluidskaart, waar je de aangesloten speakers mee controleerd is geluidloos
en loopt ook niet meer alle ingestelde en aangesloten luidsprekers/versterkers af.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Groeten, Jan.
 
Systeemherstel in veilige modus naar een datum van voor het probleem.

Of de drivers weer installeren maar het probleem is niet voor niets ontstaan, waarom blijft de vraag.
 
Hallo LP,

Ik heb Win 10, en ik heb geen idee hoe ik de computer in veilige modus moet laten opstarten én hoe ik een hersteldatum van (pak'm beet) twee dagen eerder instel.

Groeten, Jan.
 
Je komt op de volgende manier in veilige modus komen in win10:

1. Ga naar het startmenu en hou CTRL+SHIFT ingedrukt terwijl je op opnieuw opstarten klikt.
2. Klik in het volgende scherm op problemen oplossen
3. Klik op geavanceerde opties
4. Kies opstartinstelllingen
5. Kies opnieuw opstarten
6. De pc start opnieuw op. Je krijgt nu een scherm met keuzes, waaruit je kan kiezen met de toetsen F1, F2, enz. Bij een optie staat veilige modus (ik geloof optie 4) kies dus voor de optie en je komt in de veilige modus (klik dus op F4)

Succes
 
Na een systeemherstel heb ik weer geluid!

Ik vind het wel verontrustend dat de boel er zonder duidelijke reden twee dagen geleden mee is opgehouden, dat zou dus in de toekomst zo maar weer kunnen gebeuren...

Groeten, Jan.
 
Zal mogelijk te wijten zijn aan een update van Win 10, helaas heb je in de HP-versie niet de mogelijkheid om deze uit te zetten of te kiezen voor handmatige installatie omdat Microsoft de updates pusht in de HP-versie.
In de Pro en business-versie kun je dat wel of de updates, tot max. 6 mnd dacht ik, uitstellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan