Gezocht: een pdf-bewerker die een pagina (pdf) kan bij / uit-snijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
pdf-bewerker die een pagina (pdf) kan bij / uit-snijden
 
:( Volgens mij ( denk namelijk zo ! ) dat TS wil twee pagina's/formaat op een lijst kunnen zien, dus vermoed ik dat hij heeft PDF met tekst er op van twee pagina's dat ze op een moeten ...enz... :D
36_16_13.gif
 
Als je Word (Office) 2010 of hoger hebt, dan kun je een .pdf rechtstreeks met Word openen en daarna is het een gewone .doc en kun je er dus alles mee doen wat je wil doen.
 
Dat gaat heel prima met GIMP. Hele pagina, stukje uit een pagina, wat je ook wilt. Gebruik voor een stukje het Bijsnijden gereedschap.

Succes!
 
Hoe pdf uitsnijden met Gimp ?

Ik heb Gimp geinstalleerd.
Nu wil ik een bestaande pdf uitsnijden, maar hoe?
Dus, het overbodige wit om het beeld dat moet er af.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Brbr,

Je pakt het Bijsnijden gereedschap uit de gereedschapskist, druk de linkermuisknop in en veegt de rechthoek van wat je wilt behouden (A). De rest (B) valt weg. Druk op ENTER. Dan sla je hem weer op. Als je de originele pdf wilt behouden, werk dan met een kopie of sla op onder een andere naam.

Selectie_011.jpg

Lukt het zo?

Dit is trouwens te vinden in de eerste cursus van 12 uit de jaarbundel van mijn cursussen over GIMP hier op Helpmij. Alleen ging het daar over een foto, maar het werkt net zo goed met een pdf. Je hoeft daar dus niet elders voor gaan zoeken plus dat je hier op Helpmij alle oefenmaterialen kan downloaden.

Ik was trouwens al van plan de komende Nieuwsbrief de aflevering te wijden aan het bewerken van pdf's met bijvoorbeeld ook het onleesbaar maken van persoonlijke gegevens. Die vraag krijg ik wel vaker. Dat "leeft" dus en dan is het de moeite waard daar eens aandacht aan te besteden.

groet,

Erik
 
reactie

begrepen,
mijn vraag komt voort uit de tijd dat ik nog met photoshop werkte (grafische industrie).
daar sneden wij ons gek in verkeerd aangeleverde pdf-en. Vandaar mijn vraag.
 
Heren,
Het hoeft toch niet ingewikkeld / omslachtig, als het o zo eenvoudig en simpel kan?
Zie mijn berichtje van 10.24 uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan