Wake On Lan (WOL) werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen17stam

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Berichten
55
Ik wil binnen mijn netwerk mijn PC laten opstarten doormiddel van een Wake on Lan opdracht maar helaas wil mijn PC daar niet op reageren. Ik heb in mijn bios de volgende opties op enable gezet.

bios1.jpg
bios2.jpg
bios3.jpg


Ik gebruik op te testen of de MagicPacket wel aankomt een app op mijn Iphone "Mocha WOL" hier voer ik mijn MAC adres van mijn PC in en het ipadres van mijn PC binnen het netwerk. Om te testen of de MagicPacket überhaupt wel aankomt gebruik ik Wake on Lan Monitor, hier zie ik netjes bij het drukken op "Wake Up" een reeks pakketjes verschijnen (zie onderstaande afbeeldingen)

instellingen van Iphone App:
Foto 30-12-15 23 01 13.jpg

Log van Iphone App
Foto 30-12-15 23 01 50.jpg

Log van Wake on Lan Monitor
wakeonlanmonitor.png

Ook heb ik na mijn weten mijn PC juist geconfigureerd zie afbeeldingen hieronder;

lnacard.png
lnacard2.png
lnacard3.png

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het uitmaakt of niet. Wol poort heb ik in Mocha WOL op 9 staan.
 
Nee, helaas haalt het niets uit. Ik spreek volgens mij geen poort aan omdat ik binnen mijn netwerk blijf.
 
ik ben er een week mee bezig geweest. Wol magic pakketjes sturen (probleemloos), controlee programmaatje voor aankomst magic pakket (ook probleemloos).
Miljoen isntellingen op mijn computer, netwerkkaart en software aangepast.

GEEN RESULTAAT.

Ik heb het de hoek in gegooid.
Ik ben nu aan het overwegen om een Arduino neer te zetten met webinterface en een relay gewoon keihard mijn on-knop te laten indrukken :)


WOL is hoofdpijn!

P.S. ook al blijf je binnen je netwerk, je spreekt altijd een poort aan.
Mac wordt gebruikt in de switch om je op de goede netwerk kabel te zetten.
Mac wordt gebruikt zodat de juiste netwerk kaart reageerd.
Maar uiteindelijk moet er een listening port zijn die het pakket aanneemt (ethernet default) en als je WOL aanzet dan zet je die port op luisteren.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad enorm veel werk om de tientallen settings na te lopen, ik kan me nu niet meer bedenken waar om het niet werkt en geef het maar op. Bedankt voor de tip betreft poorten binnen eigen netwerk.
 
Het werkt uitstekend als ik mijn PC in slaapmodus breng. Het ziet er dus naar uit dat alles softwarematig (windows, router) goed staat. Waar het, volgens mij, nu alleen nog fout gaat is dat bij het afsluiten van m'n PC m'n netwerkkaart niet meer van spanning wordt voorzien.

Overigens heb ik de keuze uit "enable" in mijn bios bij PCI-E onder het kopje "Power" echter heb ik een onboard netwerkkaart.
 
Inmiddels ben ik er achter. Ik had een vinkje over het hoofd gezien en nu werkt Wake On Lan binnen en buiten mijn netwerk :) image.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan