Portable windows maken zoals bv Hirens

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik gebruik al jaren Hirens Bootcd maar merk dat er soms wat programma's ontbreken die ik nodig heb. En vanuit Hirens kun je die ook niet even installeren.

Wat ik dus wil maken is een aangepaste versie (bootable windows cd) met mijn eigen tools.
Beter nog zou zijn als ik een portable windows op een USB drive kan zetten die ik dan direct op een systeem kan aansluiten en booten.

Heeft iemand dit al eens gedaan en is dit een beetje te doen?
Windows versie maakt niet zoveel uit, vandaar dat ik hem ook in deze sectie geplaatst heb.
 
Bedankt. Ik ga even kijken of het me lukt. Dan kan ik verschillende versies maken al naar gelang ik nodig heb zoals bv een versie met alleen maar verschillende datarecovery en een met harddisk tools etc.
Want op een of andere manier is het mij tot nu toe niet gelukt.
 
Dat gaat meer over een USB image waarvandaan je windows kunt installeren.
Mij gaat het om een soort van live versie van windows inclusief geinstalleerde programma's die ik vanaf cd/dvd of usb/usb harddisk kan gebruiken bij verschillende pc's om problemen op te sporen.
 
aha een pliek cd/dvd dus.
Dan is Lange pier zijn antwoord de oplossing.
 
Gandalf heb ik al een paar jaar, werkt prefect en zeker nu je die updatable versie hebt.
Voor Linux heb ik een Live usb gemaakt die persistent is, maw de aangepaste instellingen blijven bestaan... das handiger dan een normale Linux Live CD/DVD/usb.
Ik heb deze als richtlijn gebruikt om er een Debian 8.1 versie van te maken:
http://cosmolinux.no-ip.org/raconetlinux2/persistence.html

Ik kan er zelfs mijn server van opstarten .... en als ik de fstab even aanpas door de hekjes weg te halen... dan starten de drives op alsof ik normaal opstart.
Super handig als je wat onderhoud hebt of wat testen wilt, maar niet met je normale bootdisk (waar ik uiteraard wel een image van heb, maar een image van een usb stick is sneller teruggezet...
 
Mooi :) Ik ga Gandalf zeker ook even proberenen windows PE ziet er ook interessant uit. Dan hoef ik niet steeds op zoek naar alternatieven.
Toegegeven, Hirens is nog steeds perfect maar lijkt al een paar jaar niet meer te worden onderhouden of geupdate. Vandaar dat ik liever nu een eigen systeem heb met recente tools.

Allemaal bedankt en mocht ik jullie niet meer spreken, een fijne jaarwisseling gewenst.
 

Bijlagen

  • firework.jpg
    firework.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 78
Gandalf is eigenlijk gewoon een verbeterde PE versie.
Mis je een tool dan kun je ie bij Gandalf er gewoon bij opzetten..
Bij WinPE is dat net allemaal iets meer werk als je dat netjes wilt doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan