Virtualbox totaal geen perfoemance onder Win 2012 R2

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.876
Ik heb hier een server bestaande uit een Intel Xeon E3-1225 v3 3.20 Ghz met 16 GB ram en heb daar Virtualbox op gezet om een kleine Windows 7 (later Windows 10) machine op te maken.

In Virtualbox een machine aangemaakt met GB ram en 4 processoren, wat ruim voldoende zou moeten zijn om windows 7 (32 bits) te draaien.
De performance is echter dusdanig waardeloos dat ik het idee heb windows te draaien op een pentium 3 met 128 MB ram. Opstarten duurt ongeveer 3-4 minuten eer ik zelfs maar het login scherm krijg. Zelfs op mijn oude dualcore met 6 GB ram start een dergelijke machine nog steeds binnen 30 seconden.

Om een beetje een idee te geven, de 3 bolletjes die normaal om elkaar draaien tijdens het starten van windows 7 lijken soms maar 1-2x per seconde iets te bewegen.

Het rare is dat als ik bij taakbeheer kijk op de host, het totale processorgebruik amper boven de 17% komt en het totale geheugengebruik van het systeem onder de 35% blijft.

Ook als ik in de virtuele pc kijk bij taakbeheer blijft zowel geheugengebruik als processor laag (beide onder de 25%)

Dus er wordt niet teveel gevraagd van het systeem. Maar toch is het dusdanig traag dat er niet op te werken valt.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken of waar ik kan uitzoeken waardoor deze traagheid komt?
 
Oops :eek:

Moet 4 GB zijn. Dus ruim voldoende.
 
staan alle virtualisatie opties aan? wordt de video-output misschien gesimuleerd? ik heb de i7 "consumentenbroer" van je Xeon en dat werkt bijna realtime. opstarten duurt altijd wel iets langer dan bare metal. de i7 heeft echter wel een ingebouwde videokaart voor de visuele versnelling
 
Ik heb alles goed staan, hetzelfde als bij mijn andere pc waar het wel draait (al is dat een i5)
Wat ik wel merk (en ook lees op internet nu) is dat virtualisatie nogal problemen geeft als je meer dan één processor toewijst. Ik merk ook dat als ik het op 1 processor doe dat het een stuk sneller gaat maar nog steeds niet optimaal.
 
Virtualisatie met meer dan een processor zou alleen een probleem moeten zijn als je dus geen "native" ondersteuning hebt voor virtualisatie.

Ik ben regelmatig bezig met het crosscompilen van spullen voor een ARM processor op een linux mint virtual machine (4 cores) in windows 7 terwijl ik ook een windows XP machine met 2 cores heb draaien om een windows feed te genereren.

Dat zijn dus 6 van mijn 8 cores in VM's en alles draait op goede snelheid terwijl mijn cores op bijna 90% utilisation draaien. Ik kan me niet voorstellen dat een Xeon die, onder andere, bedoeld is voor dit soort werk het niet aankan
 
Maar gebruik jij ook Virtualbox of een ander pakket?
 
host : Debian stable 64 bit
Celeron quad core 1,83 GHz
8 GB ram

guest : Windows 7 32 bit 3 GB ram

VirtualBox 4.3.34

Windows draait soepel
 
Ik gebruik inderdaad virtualbox: 4.1 (final maintenance release)
 
Hmm. Ik gebruik 5.0.10
Misschien dat die het probleem heeft. Misschien morgen eens een oudere versie proberen...
 
Het lijkt toch niet zozeer aan virtualbox te liggen maar meer aan problemen met de server. Die zijn er nu ook op verschillende andere vlakken, zoals uit mijn andere posts blijkt...
Vraag mij zelfs af of windows nog te redden is of dat het een nieuwe serverinstallatie moet worden binnenkort (waar ik niet op zit te wachten)
 
Waarom zou je een programma als Virtualbox willen installeren op een systeem als Server 2012 R2, die standaard met Hyper-V komt?
 
Eigenlijk niet eens aan gedacht. :) Altijd met VMware / VirtualBox gewerkt en nooit stilgestaan bij Hyper-v.
Ga er eens mee aan de slag. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan