Forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
109
Hoi hoi,

Nu al weer een dag bezig om port forwarding voor teamspeak aan de gang te krijgen. Ik heb een laptop gereanimeerd en gebruik deze als teamspeak server.

Via een programma heb ik deze laptop een static ip gegeven, dit kan ik ook bevestigen omdat bij de DHCP optie in mijn router het MAC adress van de laptop straat met daarachter *static ip*

Dit static (LAN) ip van de laptop is 192.168.178.150, als ik op mijn normale pc, die ook via LAN aan dezelfde router is gekoppelt dit ip intik dan kan ik verbinding maken met de ts server.

Dus de interne verbinding met de server werkt.

Als ik in mijn router vervolgens de poorten: 9987, 10011 en 30033 wil forwarden dan gaat er iets niet goed, ik heb al veel dingen geprobeerd maar de site http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ blijft maar volhouden dat de poorten gesloten zijn. Op een bepaald punt toen ik 15+ regels had toegevoegd aan mijn router waren poorten 10011 en 30033 wel open, maar 9987 niet terwijl er nergens een instelling anders was.

Ik heb een Ubee router van ziggo, het typenummer is EVW321B

Bij port forwarding word mij dit gevraagd:
mgOAN.png


Local ip vul ik het static ip van de laptop in, dit is 192.168.178.150
Local start port 9987 (of 30033, 10011)
Local end port 9987 (of 30033, 10011)
External IP hier vul ik het ip in dat omhoog komt bij watismijnip, 84.29.. etc
External start port 9987
External end port word zelf ingevuld en kan ik niets aan veranderen
Protocol zet ik altijd op both (heb ook variaties geprobeerd)
Description hoeft niet ingevuld te worden, maar heb dit soms wel gedaan
Enabled: On

Als ik deze tabel heb ingevuld voor alle 3 de poorten en ik kijk vervolgens op de website dan zie ik dat deze poort nogsteeds gesloten is. Ik snap dan ook niet wat er misgaat. Ik heb ook al eens met mijn andere laptop via mijn mobiel op internet gekeken of ik teamspeak kon bereiken maar dit lukte niet.

Ziet iemand wat ik hier fout doe?

Ik heb ookal geprobeerd om de WAN Blocking optie in de router uit te zetten, dit zou (blijkbaar) welke poort open zetten (heb ik gelezen weet ik ook niet zeker) maar zelfs als ik dit doe zijn de poorten nog gesloten (volgens de website) Ook is er een optie voor "DMZ host" in de router
mgOWA.png
als ik hier 150 invul dan gebeurt er ook niets qua poorten.

Gr Tim
 
External IP gewoon op 0.0.0.0 laten staan(!)
Enabled op On zetten bij elke portforward regel die je maakt(!)

Verder nakijken of op de ts server de firewall wel uit staat en ook evt. firewall componenten van anti-virus software
Ervoor zorgen dat de ts server software op je ts server aan staat op het moment dat je het laat testen
Check of de ts server software wel zo is ingesteld dat die ook externe clients accepteert

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik ga de forwards aanpassen.

Ik heb een half uur geleden nogmaals de website bezocht en de poorten 10011 en 30033 stonden open, 9987 niet. Keek ik zojuist en stonden deze weer dicht? Ik heb niets veranderd.

Net weer even gekeken via mobiel maar ik kan geen verbinding maken.

Gr Tim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
UDP poorten kun je doorgaans niet testen via externe sites, zoals, bijv., http://www.canyouseeme.org
[Als ik het goed begrijp kun je UDP poorten in het algemeen niet testen, behalve door er "wat nuttigs" naar toe te sturen en dan te interpreteren wat er (o.b.v. van wat je gestuurd had) door de server wordt teruggestuurd.]

Vandaar dat je wel reactie kreeg op de andere poorten, want die zijn TCP: Teamspeak 3 gebruikt uitsluitend poorten 10011 TCP, 30033 TCP en 9987 UDP.

Waarom die poorten nu weer dicht zouden staan weet ik niet, maar check desnoods nogmaals de firewall instellingen, of de ts server software nog draait (desnoods die software herstarten) en of de ts server (in zijn configuratie) wel is voorbereid op extern bezoek.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist windows firewall uitgezet, de ts server draait nog en ik zit er momenteel ook aan verbonden met deze pc (de server zit op andere laptop)
Ik heb nog nooit een instelling gezien voor externe connecties bij teamspeak en deze ook nooit gezien in videos maar ik zal even kijken of ik wat kan vinden.
Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
As we speak staan nu de 10011 en 30033 weer open....

Oke..

Gr
 
Jahoor wat ben ik weer een sukkel!

Intern kan ik verbinden met mijn TS server door het ip van de laptop, natuurlijk!

Maar om extern in de server te komen moet je natuurlijk niet het 192 adres gebruiken maar je externe ip...........

Zucht daar heb ik een dag op zitten Kl0ten
Volgende keer dus extern ip gebruiken voor buitenaf en extern of intern ip voor interne connexties!


Zucht,

Tim
 
Ok, dan iemand vragen vanaf zijn Internet-verbinding te testen of hij/zij erbij kan komen.

Tijs.
 
Ik heb mijn mobiel aan een andere laptop gehangen en vervolgens met theatering getest of ik erop kon, dit werkte met het 84 ip voor het eerst sinds ik ermee ben begonnen.

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dat is goed nieuws.. :) [PS: Je zult tethering / hot spot bedoelen, niet theatering.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan