interne microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
116
Hallo

ik probeer een audioprogramma op te nemen op mijn computer. Maar ik kan mijn interne microfoon niet meer vinden. Nu neemt hij dus op met een open microfoon, waardoor ook alle buitengeluiden te horen zijn, maar dat wil ik dus niet.

Ik weet zeker dat ik dit voorheen anders heb kunnen doen, maar ik zie onder opname apparaten die optie niet meer.

Iemand enig idee?
 
Welke hulp verwacht je zonder enige relevante informatie zoals merk / type computer, laptop / desktop, Windows-versie etc..?
Zal niet meevallen om hier iets zinnigs over te zeggen...:shocked:
 
:confused: Net zoals Scrapheap dat zei het is moeijlik over zoiets wat te vertellen, .... met zoo weinig informatie van je kant ..:(

Afhankelijk ook welke je windows hebt ( over OS zeg je ook niets ! ) je kan nu bijv. op je start daar drukken en in zoek-balk typ maar in gewoon geluid ( kijk plaatje onder ! ) ...

GeluidsRecorder !.jpg <== Maar misschien moet je Sound Recorder intypen ? :D

Hoe dan ook als je dus GeluidsRecorder hebt dan kan je evt. op bureaublad met rechte muis-kant klikken en snelkoppeling maken zoals : %SystemRoot%\system32\SoundRecorder.exe ;)
 
Laatst bewerkt:
Sorry :)

Dell Inspiron, laptop
Windows 8.1

Over geluidskaart kan ik niets vinden... Ik zoek even verder
 
:d Kijk nu zo hoort dat ...:thumb:

Oke in dit geval mijn instructie voor interne microfoon boven, zal toch moeten lukken ( kijk boven dus ! ) ...;)
 
Laatst bewerkt:
Oplossing geluidsrecorder geprobeerd maar hij zegt dat hij geen apparaat kan vinden.
Ook een alternatief programma geprobeerd en die zegt dat hij geen microfoon kan vinden..

Nu krijg ik zelf neiging om te denken dat er mogelijk geen stuurprogramma voor geluidskaart is geinstalleerd of dat daar iets mis is.... Maar geen idee welke geluidskaart hier in zit....
 
Je kunt toch bij Dell kijken, zoek jouw type laptop daar en kijk bij de specificaties of Google ernaar...dan komt er wel boven welke audio-chip er op het bord zit.
 
Het was inderdaad het stuurprogramma. In dit geval RealTek, de audiodriver.

Nu doet alles het weer. Geen idee waarom dit was uitgeschakeld of verwijderd maar het lijkt de oplossing te zijn.

Dank voor het meedenken.


montein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan