Verzonden Items zie ik NIET in Outlook...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Beste mensen,

Allereerst, de welgemeende beste wensen voor 2016!!

Uiteraard begint het nieuwe jaar voor mij natuurlijk weer met een uitdaging die ik weer even niet kan plaatsen. Temeer, omdat het WEL normaal heeft gewerkt. Ik werk met Microsoft Office 2016 (incl. Microsoft Outlook), Windows 10 en heb voor mijn e-mail zowel een account bij Gmail als bij HCCnet. De email van HCCnet wordt tevens door Gmail verwerkt; de HCCnet-account is ook zichtbaar binnen Gmail.

Ik heb mijn pc onlangs opnieuw "schoon" moeten installeren. Zoals de Windows 10-gebruikers ongetwijfeld zullen weten, heeft Microsoft haar eigen Microsoft Mail binnen Windows 10 geïntegreerd. Op zich geen probleem, want al mijn Gmail-correspondentie (inkomend en verzonden) wordt ook keurig in Microsoft Mail weergegeven. Daarnaast correspondeerde Gmail via haar IMAP-instellingen ook keurig met Microsoft Outlook op mijn pc, zodat alle correspondentie binnen Outlook op mijn PC was te lezen. Nu ik een herinstallatie van mijn pc heb gedaan verschijnt de e-mail (onder zowel mijn Gmail- a;s mijn HCCnet account) die ik vanaf mijn PC met Microsoft Outlook heb verzonden, NIET meer in de map "Verzonden items" binnen Microsoft Outlook op mijn pc; voorheen dus gewoon wel. Wél vind ik ze gelukkig terug in de map "Verzonden items" binnen Microsoft Mail.

Heeft iemand van jullie een idee wat hier fout is gegaan? Het zal wel weer een "vinkje" zijn, hier of daar, maar ikzelf kan het niet vinden.

Ik sta open voor suggesties.

B.v.d.

Groeten,

Rob.;)
 
Hi Manamana,

Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat jij (zo snel) zou reageren. Klaarblijkelijk zit jij hier als vraagbaak op het forum - niets mis mee, trouwens! :)

De optie binnen Outlook, zoals weergegeven via jouw link, was mij bekend en had ik ook al geprobeerd. Maar de oplossing ligt daar helaas (nog) niet in. Mail die ik verzend vanuit mijn HCCnet account is wél zichtbaar in de map "Verzonden items" binnen Outlook. Mail die ik verzend vanuit Gmail account, helaas dus niet... Binnen Microsoft Mail is er dus geen probleem.

Ik dacht, ik geef je maar weer even wat huiswerk mee voor vanavond en anders wellicht een slapeloze nacht...:D:p

Ik hoor graag van je.

B.v.d.

Groeten,

Rob :eek:
 
hahaha, daar hou ik van en vind ik een leuke opmerking. Dank je. Misschien ligt het in het feit dat je in GMAIL de optie IMAP moet inschakelen.

Probeer in GMAIL te gaan naar instellingen. Tandwieleke rechts boven. En dan IMAP aanvinken. Zie bijlage.

Het kan even (langer) duren voordat dit is doorgevoerd. Ben eens benieuwd. Controleren.

IMAP.JPG

En misschien een vinkje plaatsen bij berichten op de server achterlaten al of niet bij HCC of Outlook.
 
Laatst bewerkt:
Hey vriend,

Sorry dat ik gisteravond niet meer heb gereageerd, maar ik had vandaag een ochtenddienst dus ik moest vroeg gaan snurken. Morgen ben ik vrij, dus vanavond heb ik weer alle tijd voor jou.

Maar eerlijk gezegd, hoop ik dat jij voor MIJ alle tijd hebt, want ik ben er nog steeds niet uit. Het IMAP-vinkje stond bij mij correct ingesteld. Wél zag ik inderdaad dat binnen de geavanceerde Gmail-instellingen binnen Microsoft Outlook, de tekst: "Geen kopieën van verzonden items opslaan" stond aangevinkt. Dat vinkje heb ik uiteraard direct weggehaald, maar dat maakte helaas geen verschil.

Ik denk nu even hardop:

Wat ik DENK dat er nu eigenlijk gebeurt, is dat Microsoft Mail de Gmail-synchronisatie van Microsoft Outlook op mijn PC volledig heeft overgenomen. Immers, Microsoft Mail werkt met mijn Gmail-account; dat zou dus een hoop kunnen verklaren... Het zou dus zó maar kunnen dat ik, ergens bij de activatie van opnieuw Microsoft Mail, er mee akkoord ben gegaan dat Microsoft Mail "de boel overneemt". Het staat mij echter niet echt helder meer voor de geest wáár, wanneer en/of hoe ik dat gedaan zou hebben. Sterker nog, ik zie ook nergens de optie om dit ongedaan te maken. Misschien dat ik dit de éérste keer (bij mijn vorige Windows 10 installatie) NIET heb gedaan, waardoor mijn Gmail gewoon netjes met Microsoft Outlook op mijn PC werd gesynchroniseerd en dat Microsoft Mail de Outlook Mail zich op de achtergrond hield waardoor mijn Gmail-berichten, verzonden vanaf mijn pc, gewoon ook netjes in de map "Verzonden Items" op mijn pc kwamen te staan. Lijkt jou dit een logische gedachtegang?

Ik kán er natuurlijk voor kiezen om binnen Microsoft Mail mijn (Gmail)account te verwijderen. Maar dan krijg ik direct een schreeuwerige waarschuwing; iets waar Microsoft trouwens erg goed in is:

"Als u dit account verwijdert, wordt alle inhoud die hieraan gekoppeld is, verwijderd van dit apparaat. Weet u zeker dat u wilt doorgaan?"

Mijn tweede vraag aan jou: Wat bedoeld Microsoft met "dit apparaat"? Zou hiermee, zoals ik vermoed, slechts de applicatie bedoeld worden of ben ik dan ook de mail op mijn pc kwijt? Ik acht mijzelf niet echt als een "newbie" in computerland, dus daarom kan ik mij ook niet voorstellen dat de mail op mijn pc verwijderd wordt. En al helemaal niet dat mijn Gmail account op de Gmail-server dan óók maar meteen wordt geleegd. Dus wellicht dat, als ik de gmail-account binnen Microsoft Mail zou opheffen, daarna alles weer door de Gmail-server gewoon met Microsoft Outlook op mijn PC wordt gesynchroniseerd.

Als mijn gedachte klopt, dan is er grote kans dat ik Microsoft Mail weer gewoon "op de achtergrond (?)" zou kunnen laten meedraaien.

Jouw visie in deze, is mij meer dan welkom...

(Volgende keer heb ik het wel met jou over de kinderen; dat is wellicht veel gezelliger en minder gecompliceerd...). :confused::p

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Rob ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank weer voor jouw reactie en blijvend meedenken.

Inderdaad erg lastig, temeer daar ik niet wat ik nou (in theorie) aan het doen ben en/of wat er nu precies gebeurt op het moment dat ik mijn Google account zou verwijderen binnen Microsoft Mail... praat ik dan op zo'n moment over optie 1, 2 of 3?

Als jij het nu ook even niet meer weet, probeer ik mijn oor nog wel even te luister te leggen bij een buurman van mij. Hij was tot voor kort IT-manager binnen Siemens Nederland. Geen kleine jongen dus... Ik hoop dat hij mij verder kan helpen en ik laat het je zeker weten. Maar mocht je in de tussentijd nog een idee hebben; schroom niet en meld het mij...

Keep in touch!

Rob ;)
 
Als je het ontkoppeld dan moet je 1 volgen, indien je het eerder gekoppeld zou hebben. Immers je hebt een computer met windows 10 erop.
 
Laatst bewerkt:
Eureka!!

Ik ben er uit - maar NIET zoals ik dacht. Ik laat je de twee plaatjes zien en dan zie je wellicht het verschil. Ik had een extra Gmail uitvouw-menu gemist in Outlook; dat was de énige reden waarom ik mijn verzonden items ook niet terugzag. Gewoon, omdat de map "Verzonden items" niet zichtbaar was gemaakt. M.a.w.: ik heb mij hier weer als een geweldige "knurft" geprofileerd. Ken je dat? Je zit er bovenop, maar je kijkt er continu overheen... als in: "Het licht scheen in de duisternis, maar de duisternis zag het niet... :eek:

Picture0001.jpg

Ik kon jou deze informatie uiteraard niet onthouden en nu jij dit weet, laat ik jou drie keuzes:

1) Je rolt van je stoel van het lachen voor deze stommiteit... :D
2) Je schut meewarig jouw hoofd en barst in tranen uit... :confused:
3) Je ontkent dat jij een vriend van mij bent... :cool:

Anyway, thanks for being there for me...:thumb:

Groeten,

Rob ;)
 
Je bent niet gek maar doet je best. hahahaha. Leuke slogan trouwens.

Toch ga ik voor 2.) Ik schut meewarig mijn hoofd en barst in tranen uit...:D

En natuurlijk ben ik je vriend. En vond het leuk je te helpen en was er voor jou..

Maar weet je wie ik ben? Afkijken tot het einde he! Geluid aan......

https://www.youtube.com/watch?v=8N_tupPBtWQ

Wellicht tot ziens op dit, o zo mooie forum. ;)

Ik vind jou zeker geen knurft en ken zeker dat woord. :D :p

http://www.encyclo.nl/begrip/knurft
 
Laatst bewerkt:
Ik WIST dat ik je ergens van kende: you're the tough guy! Het filmpje (ook uit mijn tijd) kan ik mij zeker herinneren; blijft leuk...

Nee, ik ben dan wellicht geen knurft, maar ik baal dan wel dat ik (en jij dus ook) dagen op zoek ben naar een oplossing terwijl ik er nota bene bovenop zit...:rolleyes: En het gekke is, ik help heel wat vrienden en kennissen met hun pc-problemen. Je wilt niet weten hoe vaak ik gebeld wordt... Maar ja, "in het land der blinden is éénoog koning"; dus dat ben je dan al heel snel...

Ben je trouwens alleen Microsoft Office "problemenoplossert" of ga je ook Windows zelf in. In dat laatste geval heb ik anders nog wel een issue; zeker niet groot - maar wel hinderlijk... :(

Keep in touch!

Rob :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rob. Ik doe aan diverse probleemoplossingen van allerlei aard op computergebied, afin teveel om op te noemen.
En weet je de meeste helpers vinden het erg fijn om geholpen te worden en dat ook nog gratis ook. Ik bekijk het vaak per geval.

Groeten van manamana en ze kennen me bijna allemaal he. :p:d
 
Gratis kunnen helpen; dat is toch geweldig als je dat kan doen?

Ik help ook altijd zonder er iets voor (terug) te vragen - that's just me. Ik ga er dan maar vanuit dat die mensen hetzelfde voor mij zouden doen als ik een beroep om hen zou moeten doen. Als ze mij dan toch zouden willen betalen voor mijn werk, dan is dat uiteraard aan henzelf - ik ga dan alleen geen bedragen noemen. Mijn vader zegt wel eens: "waarom reken je er niets voor, je helpt zoveel mensen?" Wat zou ik dan voor een bedrag in rekening moeten brengen? Ik heb geen eigen bedrijf en "anderen kunnen en willen helpen" zit nou eenmaal in mijn bloed. Gisteren moest ik mijn vader (83) zelf weer even helpen met zijn pc; problemen oplossen na een eerdere Windows 10 installatie. En mijn vader ziet mij dan al aankomen met een rekening... zie jij het voor je?? :p :D

Keep in touch!

Rob ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan