Outlook 2010 vastgelopen tijdens aanmaken e-mail account, spookmap aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poeje75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
4
Vandaag heb ik na het vervangen van mijn harde schijf o.a. Windows 10 en Outlook 2010 geïnstalleerd. Bij het aanmaken van een van mijn e-mail accounts (imap) liep Outlook 2010 echter vast. Nadat outlook was afgesloten en opnieuw opgestart is er in Outlook wel een naamloze map met een postvak in aangemaakt, maar geen e-mail account. Er bestaat ook een pst bestand. Echter, als ik vervolgens "het account" wil verwijderen of herstellen via Bestand > Info > Accountinstellingen of via het configuratie scherm Mail > Profielen dan kan dat niet omdat het e-mailaccount/profiel niet voorkomt in de lijst en dus ook niet verwijderd/hersteld kan worden. Het pst bestand verwijderen verwijderen heeft geen zin en MS office helemaal verwijderen en opnieuw installeren ook niet. Wie o wie weet hier raad mee?

Update [21:00uur]: om mijn vraag meer specifiek te maken: Ik wil die spookmap (2) gewoon verwijderen. Wie heeft daar het antwoord op?

Capture.PNG
 
Laatst bewerkt:
Haal van af je oude schijf de backup pst op... dat is het minste werk...
Koppel die als data schijf aan de nieuwe Outlook config.
 
Beste Andre,

Dank voor je reactie. Helaas bestaat er geen backup pst meer. De oude harde schijf is gecrashed en onbruikbaar.
 
Beste Manamana,

Dank voor je reactie en de beste wensen. Het probleem zit hem helaas niet in de systeemvereisten. Outlook liep waarschijnlijk vast omdat ik in sneltreinvaart meerdere e-mail accounts had aangemaakt (allen imap) die de nodige e-mails aan het laden waren en tegelijkertijd ook google drive heb geïnstalleerd die om dat moment ook 30GB aan data naar binnentrok.

Maar om mijn vraag meer specifiek te maken: Ik wil die spookmap (2) gewoon verwijderen. Wie heeft daar het antwoord op?
 
Oh, Ga op die map staan, rechtermuisknop en klikken op verwijderen gaat dat. ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat gaat ook niet. Dan krijg ik de melding "Deze groep mappen zijn gekoppeld aan een e-mailaccount. Als u het account wilt verwijderen, klikt u op het tabblad Bestand en vervolgens op het tabblad info of Accountinstellingen. Selecteer het e-mailaccount en klik op Verwijderen." maar er is dus geen e-mailaccount om te verwijderen want deze staat dus niet in de lijst met e-mailaccounts of profielen. De oplossing zit echt dieper, bij HKEY ofzo, maar wie weet hoe en waar!?
 
Ik heb het vermoeden dat je misschien een backup terug gezet in windows 10. En dat het daar fout is gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan