Ip camera buiten netwerk bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

remc000

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
39
Goedenavond allemaal.
Ik ben al een aantal avonden aan het ****** maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een ip camera van het merk homewizard(foscam)
En deze heb ik verbonden met mijn router(tp link wdr4300)
De router zit dan weer aangesloten op mijn kpn experia box.

Ik heb de ip camera nu zo ingesteld dat ik een draadloze verbinding heb in mijn eigen thuis netwerk.
Echter krijg ik het buiten mijn netwerk niet voor elkaar deze ip camera te benaderen.

Via whatsmyip uitgezocht wat mijn ip adres is: 77.***.***.**
Ip camera heeft als ip: 192.168.0.101 en gebruikt poort 80. Had deze al op 2233 ingesteld maar dit maakt allemaal geen verschil.
Heb port forwarding ingesteld met ip adres 192.168.0.101 en poort 80.

Als ik nu buiten mijn netwerk mijn ip adres 77.***.***.**:80 invul krijg ik niet mijn ip camera zoals dit wel zou moeten gebeuren.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!?
Zodra ik dit voor elkaar heb wil ik namelijk een nas aanschaffen om alle beelden op te slaan en terug te kunnen kijken. Maar dat is dus pas de volgende stap.
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt als je de Ipcamera eens rechtstreek op de KPn box aansluit? kun je dan wel vanaf buiten je ipcamera bekijken?
Ik vermoed dan dat je nog een poortforwarding tussen kpn box en router moet doen.

Ik heb zelf 4 ipcamera's op een 8 poorts poe swicht aangesloten en die adres in mijn modem opgezet.
 
juist in je router het interne ip adres portforwarden naar 80
alhoewel ik zelf een andere poort zou instellen in de camera, eerder 8101 en dan verder als je er meer hebt.
 
De experiabox is een modem/router.
Dus moet je poorten open zetten in zowel de experiabox als de tp link.
Niet slim dat je 2 routers gebruikt.
Voorts is het niet wijs om poort 80 te gebruiken, eerder in de 5000 of 8000 range.
en dan moet je onderzoeken of je een vast extern ip adres hebt of een dynamisch ip adres.
Anders moet je om de zoveel tijd weer in ander extern adres invullen.
Ook is het wijs om de camera een vast ip adres te geven en deze buiten de dhcp pool te zetten.
 
Bedankt allemaal.
Probleem lag inderdaad in de router.

Nu direct op modem verbonden en ip camera een static ip gegeven. Nu wel te benaderen van buiten het wifi netwerk.
Super bedankt.

Waar dien ik rekening mee te houden als ik de beelden wil opslaan? 24/7 beeld. Elke nas hiervoor geschikt of dien ik hier nog meer bij aan te schaffen?
 
hoeveel cameras denk je te gaan aansluiten.
zelf heb ik een synology ds 214+ daar zit al 1 gratis licentie bij voor het installeren van een ip cam.
de software op deze nas is zeer gemakkelijk om te gebruiken en camera's aan toe te voegen.
Maximaal 8 camera's op deze nas
www.mobile-harddisk.nl daar staan er veel te koop.
Kijk eerst eens wat je wilt..een nas met 1 schijf of met meerdere schijven.
 
Ik heb een raspberry met externe schijf als server, dan kun je onbeperkt aantal ipcameras Rn opslag gebruiken.
 
En welke software gebruik je daar dan voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan