USB poorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Gisteravond is mijn pc weer eens vastgelopen (gebeurt continue sinds windows 10)
Toen ik de pc vanmorgen weer op wilde starten merkte ik dat de muis en toetsenbord niet meer werken.
Na herhaaldelijk opstarten en verschillende usb poorten te hebben geprobeerd denk ik dat het probleem in de usb poorten zelf zit.
De lampjes op het toetsenbord branden niet en ik kan dus helemaal niks meer (aangezien toetsenbord en muis niet meer werken)
Het is een redelijk nieuwe pc en er zitten dus geen "ouderwetse" aansluitingen meer, alles gaat via usb.
Wat nu????
 
Had ik onlangs ook.
Oplossing: ga naar de website van de maker van het moederbord en download en installeer de nieuwste driver voor de chipset en als er een aparte driuver voor de USB-devives is, ook die.
 
Ik kan helaas de muis en toetsenbord niet gebruiken, ik heb dus geen idee wat de maker van het moederbord is en ik kan nu alleen gebruik maken van de laptop en dus niet van de pc met het probleem
 
Is de PC kant-en-klaar gekocht? Zo ja, welk merk en type is het?
Als u dat weet kunt u naar de website van de maker van de PC gaan en daar verder zoeken op het type en de daarbij behorende drivers.
 
Klopt, het gaat om Acer XC-605, maar ik kan dan hier op de laptop wel alles downloaden, maar hoe krijg ik het op de pc?
 
Kan er wel in de bios gekomen worden?
Dat zou mogelijk moeten zijn, daar dan windows nog niet geladen is en het dus niet relevant is of de drivers ok zijn of niet.
Als dat kan, dan er mogelijk ook in veilige modus met netwerk gestart worden en als dat kan, dan kunnen dus ook de drivers gedownload en geinstalleerd worden.

Mocht het starten in veilige modus (F8) niet lukken, dan is de andere mogelijkheid om de PC te starten met de windows installatie dvd en daarmee kan dan in veilige modus gestart worden.
 
Reageert het toetsenbord ook niet tijdens de opstart (bios) fase, m.a.w. kun je wel in het bios komen? (oeps, dezelfde vraag werd gesteld terwijl ik mijn berichtje aan het typen was)
 
Laatst bewerkt:
Had ik al geprobeerd, maar het toetsenbord doet echt helemaal niks. Normaal gaat er tijdens het opstarten wel een lampje branden oid. maar nu helemaal niks
 
Dan is er toch wel meer aan de hand dan "alleen maar" de USB-poorten.
Zit er nog garantie op?
 
Ja, gelukkig wel, maar Acer doet moeilijk. Net al gebeld, maar ze zeggen dat de garantie vervallen is omdat ik ge upgrade heb naar windows 10

Nu gaat het lampje van het toetsenbord heel even aan tijdens het opstarten, maar ik kom met F8 nog steeds niet in veilige modus helaas.
 
Ik neem aan dat de machine wel een CD / DVD drive heeft?
Je zou nog kunnen 'gokken' en daar de Windows DVD in kunnen doen en hopen dat in het bios 'opstarten vanaf CD / DVD' een hogere prioriteit heeft dan het starten vanaf HDD.
Misschien dat je op deze wijze nog wel toegang gaat krijgen tot 'iets'.

Ja, gelukkig wel, maar Acer doet moeilijk. Net al gebeld, maar ze zeggen dat de garantie vervallen is omdat ik ge upgrade heb naar windows 10

Nu gaat het lampje van het toetsenbord heel even aan tijdens het opstarten, maar ik kom met F8 nog steeds niet in veilige modus helaas.
Das m.i. kul wat ze beweren. Als er een hardwarematig probleem is, dan kunnen ze de garantieaanvraag nimmer weigeren.
Als ze dat toch volhouden, vraag dan eens aan hun wáár dat in de garantiebepalingen staat -> dat de garantie vervalt wanneer een ander OS wordt geïnstalleerd dan waarmee de machine is afgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het meedenken, maar ik ben helaas zo slim geweest om bij aanschaf geen cd te branden van windows.
 
leen er een van iemand (home, pro, iig dezelfde versie als die jij hebt).
 
Lastig, meeste van mijn vrienden zijn lekker blijven plakken bij windows 7... iets wat ik ook had moeten doen
officieel is het een W8.1
 
Ik kan in mijn bios!!! Wat is nu wijsheid? Ik heb eventueel een ubuntu iso usb stick
 
Download een "schone installatie" dvd win10 en start daar de PC mee op.
hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Als dat lukt, dan het herstelmenu van windows van die installatie dvd activeren en van daaruit kan de veilige modus met netwerkverbinding aangezet worden. Als dat dan lukt kunnen de drivers (chipset en usb-driver) gedownload en geinstalleerd worden.
 
Dank je, ik ga het proberen
Net de bios aangepast en usb als eerste prioriteit gezet, maar dat deed hij niet, hij startte gewoon windows op, ik hoop dat het straks met de windows usb wel lukt
 
Ja, gelukkig wel, maar Acer doet moeilijk. Net al gebeld, maar ze zeggen dat de garantie vervallen is omdat ik ge upgrade heb naar windows 10

Nu gaat het lampje van het toetsenbord heel even aan tijdens het opstarten, maar ik kom met F8 nog steeds niet in veilige modus helaas.


Dat klopt. Windows 10 heeft nl geen F8 functie meer voor veilige mode.
 
Oke, wat doe ik fout?
Ik kan in de bios (3 x achter elkaar aan en uit zetten (tip van acer) en daarna op Del drukken.
In de bios zet ik de prioriteit op removable device (usb)
Ik heb een windows 10 flash drive gemaakt
Maar bij opnieuw opstarten, start hij toch gewoon windows op en niet via de usb

edit: bootmenu aangepast en nu kwam ik met F12 in het bootmenu waar ik de usb kon selecteren
Hij is nu bezig met het opnieuw instellen van windows
Ik laat het even weten als het gelukt is, maar tot dusver iedereen ontzettend bedankt voor alle hulp
 
Laatst bewerkt:
Windows 10 heeft waarschijnlijk een UEFI partitie aangemaakt. Dan boot je min of meer buiten de bios om.
Om dan van USB disk te starten moet je een usb stick hebben die UEFI aan kan.
Kun je meen ik met deze doen: https://rufus.akeo.ie/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan